jag räddar hellre ett liv, än att köpa ett ..

alla som känner mig väl, vet att mitt hjärta blöder när ett djur far illa ut ..

i mitt liv skulle jag kunna göra vad som helst för djuren runt om i världen, och just nu har vi en svart vild katt som bor i vår trädgård som vi tänker rädda. det kan vara ett dött lopp, men det kan även funka. vi tänker fånga henne, låta henne komma till ro och låta allt gå i hennes takt, finns det hopp om henne så tänker vi behålla henne, och låta henne bli vår! vi kan få leva med att hon alltid kommer vara rädd för andra, men så länge hon får det bra så kan allt annat kvitta! när vi ser på henne och hon på oss så känns det som att hon har skapat ett förtroende för oss, hon myser med ögonen när man pratar med henne. jag tror, samt mamma tror, att det finns hopp om henne, och det är allt jag önskar mig just nu! hon är alltid i vår trädgård, där vi "byggt" en sovplats till henne, samt får hon mat och vatten dagligen, och hon verkar så himla tacksam, man kan se det i hennes ögon.
vi har sagt nu ett tag att vi ska köpa en katt till, en kompis till figgo, och en ny familjemedlem men, jag räddar hellre ett liv, än att köpa ett . .



Kommentarer
Postat av: Maggie

Jag håller helt med dig Amanda!

2010-07-24 @ 20:35:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0