home alone.

nu ska jag bädda ner mig och kolla home alone 2. såg ettan igår med jossan
så måste  såklart  se tvåan idag! :) julfilm, mysig, och rolig. vad mer kan man
begära utav en film? ;)



go' natt!

remember ..

remember  all  the  things  we  wanted? now all our
memories, they're haunted. we were always meant
to say goodbye ..



*gäsp!*

okej, idag är jag t r ö t t! fiiiiii. har jobbar 1100-1800, sen 1830-1915 var det att hålla i ett spinning pass. som tur var så kom josse efter, och skjutsade hem mig. tack snuttis! :) så min dag har bestått utav jobb/(träning) och nu sitter jag bara här. helt själv hemma också för den delen. ska snart lämna data och slänga på mig andra kläder, lägga mig i sängen och bara må och somna när ögonen inte vill med (känner på mig att dom inte kommer vilja länge!).

ledig imorgon, helt sjukt underbart! ska till gymmet med jossie, och fixa ett tränings kort till henne. i och med att jag jobbar på gymmet så får jag ge två träningskort till vem jag vill för halva priset. hur bra är inte det?! så josse får det ena, sen får vi se vem som vill ha det andra? :) mh! efter det blir det raka vägen hem, sen efter 1600 ska jag och X till familia och väla, om vi hinner båda? ska köpa strass, samt en hårserie som hjälper håret att växa fortare. (det är något nytt, måste testa!) därefter antar jag att det blir lite film, här eller hos X. återstår att se! :)

sen på torsdag kommer tess hit, blir såklart lite eva&adam! haha. dock ska jag hålla i ett spinning pass på kvällen, men hon får antingen vara med eller bara softa under tiden! :) hihi.

sen på fredag är det p u l k a som gäller, tillsammans med tess. haha! hur roligt ska inte det bli liksom? så in i helvetes roligt ska det bli! de som känner mig vet ni att jag är väldigt barnslig! yey. man blir fan aldrig för gammal för att åka pulka! :)


tröttis ..

nyss varit med jossie, och nu är jag tröttis  och vill sova!
därför skriver jag imorgon istället. eller .. hinner jag det?
kanske inte. hm!


lika a shooting star.



wherever you go i will follow, i just wanna be where you are
like a shooting star. you shine brightest of them all

första advent.

godmorgon, eller? inte direkt nej. vaknade lite över 1000 idag. kan mer eller mindre inte sova så mycket "längre" än det. igår åt jag chips, vilket jag nästan ångrar! haha. nah, skoja! man måste få synda liiiiite då och då. men känner mig oren så blir ansiktsmask, peeling, inpackning, bada och mysa! tänkte även ladda ner ensam hemma 1&2. dööö mysiga är dom! det är ju första advent idag, så då ska man bara må bra och mysa, och det är precis vad jag tänker göra heeeeela dagen! :) och kan det bli en bättre första advent än vad det är idag? varför tänker ni (?) jag säger: snö! massa massa fin snö! älskar det så in i bomben!




figgo och molly.

just nu:


thanks alot!

tack, i loved it'


.. ikväll

ikväll är jag värd:



pulka väder!

koooooooooooom nu, så åker vi pulka! hur roligt är det inte att åka pulka då
undrar jag?! eller ni är "för gamla" för det? tss. dålig ursäkt!
jag vet att ni alla älskar det men vågar inte erkänna det. right? PRECIS!


bubble gum.

förresten, skrev ett inlägg för någon dag sen om parfymer från eleven.se, right?
beställde ju doften bubble gum, och jag var och hämtade den idag!
jag får väl säga .. sådär om det faktiskit. den lukta jenka, om ni minns det
tuggummit? iallafall, så luktar den. dock är den frisk och fresh i doften!

ska nog testa frozen margarita!



♥ ♥ ♥ av ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

bara älska det, ok?

bara älska snön, ok? det är för f-n så underbart fint
och mysigt så det finns inte!




molly.

el. halo bitchas! mhm? idag åkte darrin hem, hajdo :( kommer sakna honom faktiskt. (släkt från usa) men ska såklart åka till honom snarast, och sen kommer han komma hit igen, såklart!

hela veckan ha mer eller mindre bestått utav jobb, jobb och jobb!

x. måndags - jobb heldag.
x. tisdags - jobb x3! (jobbade tre pass, allså!)
x. onsdags - jobb heldag. darrin och pappa kom
hit på middag!
x. torsdags - ledig, väla hela dagen med tess!
x. fredags - jobb heldag! samt väla en kort
sväng med X!
x. idag - ledig. mitt ex kom hit med molly (katten
vi skaffade tillsammans. men han kan icke ha kvar
henne pga för mycket jobb, därför ska jag nu ta
hand om henne ♥) så med andra ord blir det en hemma
lördag med film, gotte (är värd det!!) och mys!

nästa vecka blir en fullspäckad vecka, som vanligt nuförtiden! jobb i blomsterbutiken. + jobb spinningen, 2pass! sen ska jag till tess en dag, och dagen därefter ska hon med mig hem och sova här! blir stan, och antagligen väla? ska mer eller mindre inhandla de sista julklapparna! känns som att det kommer bli en riktigt bra vecka! :)

.. no

we  aint  got  no  future  in  tomorrow,  but  i'm a
dick, so it shouldn’t be that hard to swallow!

.. för allt

tack för allt du gör för mig.
enbart du ♥


hi, darin!

idag, 1900, kommer darin och pappa hit (han från usa, ny funna släkten) och det ska blir hur trevligt som helst. vi ska käka gott med mat, vin, och god efterätt. snacka, och bara må bra! förresten, är det bara jag som är ganska bra på engelska, men när det väl kommer till kritan och man ska prata så blir man mer eller mindre stum? haha. hoppas inte det händer idag, vore ju riktigt pinsamt, :o

annars idag så har jag bara jobbat, slutade 1600 och sen raka vägen hem, och nu sitter man här och mer eller mindre väntar på att dom ska komma! därefter blir det duschen, och sängen med en film och sedan sova. imorgon är jag ledig, så då ska jag och tess dra oss till väla/stan, vilket är ett måste då jag enbart bara köpt julklapp till mami och inte alla dom andra. :o så det blir julklappar, och saker till mig själv också, såklart?! haha. vad annars. :)



nyfunnen släkt - darin!

ni? jag glömde berätta, en släkting i usa släktforskade och hittade oss. vi har släkt i usa, coolt, typ? coolare är att han är i sverige, här i helsingborg. träffade honom i helgen, super trevlig! och imorgon kommer han och pappa hit och äter (han bor hos pappa under hans tid i sverige) det innebär faktiskt att man har gratis boende i usa om man vill dit. kan det bli bättre? noo way!



snow.

min kära läsare, det - snöar! vilket alla verkar hata, men jag ä l s k a r det så in i bomben allså. 1. det är fint! 2. det är mysigt! 3. det ger en underbar julstämning. ♥

tänk när julgranen är på plats, paketen under granen, julgodis, glögg/varm choklad, julfilmer, julmys, se gamla julkalendrar, tjocka stickade strumpor, åhh! dör av alla mysiga tankar när det gäller julen och snön. hur kan man hata det? allvarligt talat. stort plus är att man kan åka pulka också, syyykt skoj äre' (:




bubble gum.



√ denna ska jag klicka hem direkt!

finns massa roliga dofter, som cotton candy
gingerbread, frozen margarita, och många
många fler roliga dofter!

150:- på eleven.se

jag må' du leva ..

ETT STORT GRATTIS TILL TESSAN SOM FYLLER 19 ÅR IDAG! ♥



i'm tierd!

slut i hela jävla kroppen, hah! jobbat ihjäl känns det som. är sjukt trött och behöver sova så mycket jag bara kan, typ?

x. förra veckan - jobb hela veckan blomsterbutiken/spinningen!
x. helgen - inflyttningsfest, jobb! utgång, jobb = väldigt lite sömn!

och idag har jag jobbat hela dagen, och jag har inte haft mycket kraft alltså. bölar jag mycket? haha. naaj! imorgon har jag nog tagit vatten över huvudet, typ.

x. spinning pass med med rönnowska 0830 - 0915
x. spinning pass 1200 - 1245
x. jobb/blomsterbutiken 1330 - 1800

haha, förstår ni? för det gör inte jag. jag kommer vara död imorgon kwell. shiet man! men vafan, cash is king, yey! i veckan blir det annars, jobb, haha, vad annars? sen som ett litet avstick så blir det väla med tess på torsdag. så det ska bli trevligt! lite julklappar och sånt som måste inhandlas! (:

bjuder på två bilder från i lördags:



baby, i like it!




..

mina   kära,   söta,   läsare  ....  jag   lider   något   så   frukansvärt alltså!
(visdoms tanden, smärta i tandköttet) vill inte skriva mer idag, sry babes!

ett, eller två ..

skulle behöva ett, eller två glas för att döda min
smärta i tandköttet. ↓


tips.

tips: budget pris på rolling stones ♥ tröjor.
149;- hm.se

give mah some suggha'












visdoms tand helvete!

är det bara jag eller gör det så in i hela helvetets ont när visdoms tänderna börja komma?! jag lider verkligen. shiet man. hjelp? som tur är, så var jag ju hos min husläkare idag, som jag skrev innan, och han skrev ut någon "salva" som bedövar lite, och nu är fan hela min mun bedövad, jaha? grrh!

going' crazy cuz' tha fokking pain. ):


tha' doctor

skulle vilja säga att dagen bara flugit iväg alltså. dock är dagen inte slut, men känns lite "sent" att hitta på något större, eller? mh. jobbat idag (spinning) micken dummade sig under hela passet. just my luck! grrh. men det blev ett bra pass endå. efter det så gick jag in på mitt andra jobb (blomsterbutik), som faktiskt ligger precis breve gymmet där jag jobbar (spinning/actic!) kan det blir bättre? hah. iallafall, landa där ett tag, snackade lite, skrev ut en sak på datan och så, sen blev det bussen hem, lite käk sen raka vägen till duschen. strax efter så kom mami hem, och sen vid 1530 tog vi bilen till min husläkare (jag har problem med min andning genom näsan) så han kollade lite, fick tabletter och en remiss. så det ska nog lösa sig kanon bra! och nu sitter jag här i sängen. blir som sagt inte mer ikväll. (skulle förresten egentligen jobbat, men jag lider av värk!) blir lite mat, tv, och mer eller mindre bara må. imorgon är det jobb som gäller, så får lägga mig i tid, vilket jag suger på!


cupcakes.

sitter i sängen, datan och tv:n framför mig.
och blev  helt  plötsligt  sugen  på  muffins!

detta  skall jag testa, fast istället för citron
så  ska jag använda mig utav clementin!


be happy


man behöver alltid nytt.

dessa fyra hade gärna fått pryda min hylla
kappahl.se




christmas list.

Think of all the fun i've missed
Think of all the fellas that i haven't kissed
Next year i could be just as good
If you'd check off my christmas list
oh, dear santa, think of  all the  fun i've missed, think
of all the fellas that i haven't kissed. next year i could
be just as good, if you'd check off my christmas list













oh, dear santa ..


.. baby, i'm in love!

kiss my feet.

helu babes. sitter just nu helt död i min säng. schönt! jobbar hela dagen idag, 1100-1800, så är trött i mina fötter nu. mh!

duktig man var imorse iställer då. började ju som sagt 1100, så jag hade satt klockan på 0945, och min buss gick 1037, redan där när jag satt klockan 0945 måste jag varit och ute och rest. :o iallafall, upp, lugn och fin, duschade, tog det lugnt när jag sminkade mig. på någon höger fick jag för mig att jag hade all tid i världen? men hade bara 45 goa på mig. var befann jag mig egentligen? så 1044 frågade mami 'men du, när går din buss?' och jag svara lugnt som få 'den går 1057' jaha?! efter några minuter ringer klockan i skallen på mig, och jag flyger upp från stolen 'mamma, jag börjar om 15 min, du måste köra mig!!' hur tänkte jag? vilken värld levde jag i? skulle jag tagit 1057 bussen när jag började 1100?! haha. måste varit duktigt trött igår eller något, men iallafall så fixade det sig. mamma körde mig och jag kom i tid. thanks heaven! värst av allt är ju ändå om jag inte hade kommit på mitt misstag och då tagit 1057 bussen, och bara gått in på jobb som inget och inte fattat att jag hade varit cirkus 30min sen. haha, ja .. herregud!

imorgon blir det jobb (spinning) i enbart 45 min. men det är både pengar, och träning. så tackar inte nej. hoho! sen mot kvällen har jag ingen aning om vad som sker. kanske mer eller mindre bara blir en kväll hemma, kanske träffa X? tjah, vet inte.

sen på onsdag blir det jobb hela dagen, samma med torsdag, och mer eller mindre samma sak på fredag. så jobb står på schemat denna vecka. men cash is king, elloor?

sen på fredag är det lund som gäller, inflyttningsfest hos fia och vicky. ska bli toppen! sover där, men måste upp tidigt som tusan. måste ta tåget 0740, usch! ska nämligen jobba hela lördag, samt utgång på kvällen verkar det som? sak samma på söndag, jobba hela dagen. sen på kvällen är jag värd att bara dö och må lite. hoh!

en ny kärlek.











lyssna på texterna, musiken, allt. ♥

göteborg babe.

wie. X har bokat en helg till oss i göteborg! 10-12 dec. ska bli så mysigt.
tack babe. ♥


just waiting ..







jag vill  se  vitt  när  jag  kolla  ut.  vill se folk leka i snön. vill se folk åka pulka.
jag vill ha den magiska känslan av julen, och snön. jag älskar julen och vintern.

det får mig att le.

pretty baby!

haj babes. allt gott? okej, så bra. mm! seg som vanligt på att skriva i min blogg? yes. men har inte riktigt tid till det kan jag känna. men försöker så gott jag bara kan!

i fredags spenderade jag heela dagen tillsammans med rebban. vi sågs cirkus 1030, gick i stan, vidare till väla, lite IKEA, käkade, skrattade och hade det super trevligt, och roligt. så det var en toppen fredag! landa här hemma cirkus 2030, så blev som sagt - en heldag :)

igår spenderade jag min dag med X, fick en massa fina saker utav honom. blev glad i hela kroppen! fick läppstift från make up store (pretty baby), läppglans, en maxi klänning, jätte fina och söta underkläder (sexiga??) ooops! och en jätte fin ring! iih. tack så miket babe. ♥ och sen spenderade jag min natt hos honom. hihi!

i veckan har jag mer eller mindre fullt upp! jobb imorgon (blomsterbutiken) 1100-1800! tisdag jobb igen (spinning) 1200-1245. och nu har jag glömt om jag ska jobba mer i veckan?! får kolla min kalender sen. sen ska jag träffa X,

sen helgen blir det inflyttningsfest. utgång, och sen är jag nog mer eller mindre död på söndag, fast ska jobba på söndag, så får bita ihop helt enkelt.


sträss biatch!

puh, är verkligen slut i huet nu. skulle mer eller mindre inte göra något speciellt idag. träffa X och så! men så blev det inte.

först blev det väla för koll på spinningskor, vilket dom inte hade! sen gick vi till IKEA, jag skulle ha sån klädhängare, you know? iallafall. vi gick upp, och gick hela rundan! och DÅ, kommer vi på att vi är fel. vi skulle ner istället. smart! så vi gick där lite längre än tänkt, men ja! köpte iallafall klädhängaren och några galgar till det.

därefter åkte vi till sportson för att köpa spinning skor. hittade ett par blå/vita. dom var .. snygga, om man kan säga så? gick loss på 800;- billigt!

sen när vi kom hem, så skulle jag sätta ihop klädhängaren. gick det bra eller?! nej. var ganska grov i mitt språk. :x men fick ihop den till slut. så får väl vara glad. hoho! ;)

sen när jag väl skulle börja fixa, hänga upp kläder och så, så ringer dom från gymmet "hej amanda! det är kris här. kan du ta spinning passet 17.30? det är ett 55 min pass!" och vad gör man? jo, man ställer upp för laget såklart. så fick slänga allt åt sidan, käka, klä mig och sen ta bussen. jag har 45min pass när jag kör, och min musik/cd är bara i 45min, men idag vare ju ett 55min pass, ojdå? nej, men förklarade som det var och frågade om dom ville köra 45min eller om dom ville att jag skulle ta om två låtar så det blev 55min. dom valde 55min! var en stor grupp idag, så var super skoj. dock slut nu!

har nyss ätit, fixat upp mina kläder på hängaren, och nyss landat i sängen. skönt! kommer sova duktigt gott inatt :)


regina, håkan och ted.







hon är ren kärlek.









han är kung.






han borde fortfarande finnas.

they call me .. little mandi.


jag älskar ringar.

ringar


.. och denna fick jag idag utav X! blev syyykt glad
tackis så miket. hihi! 

bed time.

oh, god kwell babes. sitter just nu i sängen, och bara mår, mer eller mindre :) ska snart ställa ifrån mig datan och bädda ner mig, och sen somna. myys!

idag har soffan varit en god vän, tvn också såklart. hihi! dock fick jag resa mig därifrån för att ta mig till duschen, vilket i sin tur ledde till att jag satt i X:s bil på väg till IKEA för att kolla säng till honom, en större! vi prövade mer eller mindre varenda säng på hela IKEA. och ni som känner mig vet att jag måste testa allt på såna ställen. haha :) men tror han hittade den rätta sängen för honom, inte speciellt dyr iheller, så den blir nog mer eller mindre perfekt. med tanke på att han nuvarande säng är typ .. 90! inte ok. man ska ha stooooor säng. mysigast så! :)


min dröm, min stora dröm?

ah, mina drömma skiljer sig kanske från andras, vad vet jag? hoho. men detta är en dröm som jag måste genomföra. jag måste, bara måste ha det. vad kan det vara tror ni? hihi. jag vill ha en .. stjärnhimmel i mitt tak! det är så sjukt fint, mysigt och magiskt :) ni kan inte mer än att hålla med mig, ellerhur? vem vill inte ha det i sitt tak? mm, precis. dock får jag lösa det på något enkelt, kanske inte så snyggt sätt, men det kan jag leva med. ska ha det rejält och snyggt gjort när jag flyttar hemifrån istället. men jag ska ha det nu när jag bor hemma också. jag SKA! mm :) har ni några tips så skriv!


kreta.

nu har jag och X gjort en ganska .. sjuk sak? vi har bokat en resa till kreta i augusti, i en hel månad. fattar ni så gott eller?! det ska bli så syyykt underbart skönt och mysigt alltså. det är ett bra tag tid, men som alla vet så går tiden sjukt fort!

hit åker vi:












bad skin?

alltså, tror för få vet hur man ska behandla sin hy. ta inte massa tips från höger och vänster, ofta kan det vara helt fel. här ska ni få 20 enkla tips, som är a-o för fin hy. nummer:

1: tvätta enbart ansiktet morgon och kväll, varmt vatten, tvättkrämen, varmt vatten igen. INTE kallt vatten som en del säger, därför att då sätter sig din hudkräm sig bara på ytan. med varmt vatten är porerna öppna och din hudkräm kan lättare tränga in i hyn. porerna stänger sig till sist själv!

2: lägg inte massa pengar på dyra produkter, dom innehåller ofta samma som de billiga produkterna. alla gillar olika, så lyssna inte på alla. det som är bra för en annan, kan i sin tur vara dåligt för någon annan. alla har olika hudtyper!

3: peela hyn med jämna mellanrum, 2-3ggr i veckan! använd en med små korn, inte stora. stora korn river och kan i sin tur skapa sår, vilket kan leda till ärr. små korn finslipar din hy och tar bort döda hudceller.

4: lägg mask 1-2ggr i veckan efter hudtyp. body shop har de bästa, och dom har även för alla olika hudtyper! för bästa effekt: tvätta ansiktet med varmt vatten, torka lätt med handduk, sedan på med masken!

5: det sägs att man ska ånga ansiktet, fel! det kan öka dina problem med blemmor och finnar.

6: överdriv absolut inte! din hy behöver vila, precis som resten utav din kropp! det blir bara värre om du tvättar din hy 4-5grr per dag etc. behandla din hy med omsorg. se din hy som något ömtåligt!

7: lider du utav blemmor/finnar, bör du skippa smink! även om det är tufft. smink täpper till porerna och släpper inte igenom luft. din hy behöver ren och fräsh luft. din hy behöver andas! smink kan göra att du bara ser oren ut!

8: använd alla dina produkter från samma serie. använder du t. ex nivea's tvättkräm, och sen i sin tur vichy's ansiktsvatten, då förvirrar du enbart din hy, då dom innehåller olika "ingredienser".

9: tryck inte, kläm inte. det - blir - bara - värre! gul finne? tryck nett med papper, eller topps. absolut inte med naglarna! det kan skapa ärr!

10: ät nyttigt! frukt och grönsaker innehåller så mycket vitaminer och mineraler, vilket hela din kropp behöver!

11: ut och gå! hyn behöver både luft, och sol.

12: tillskott som vitaminer etc kan hjälpa till, men det tar inte bort dina problem!

13: choklad ger dig finnar? många säger nej, andra säger ja. jag säger helt klart ja! men jag säger inte bara choklad. jag säger allt godis, samt läsk! då godis och läsk innehåller så många olika konstgjorda ämnen, färg ämnen, e-ämnen etc! finns ingen del i kroppen som behöver det!

14: stressa är inget du behöver, varken kroppen eller hyn mår gott av det. och även det kan förvärra dina problem med din hy!

15: sömn mina vänner, sömn!

16: mår du dåligt, kan det synas på din hy!

17: har du torr, men ändå finnig hy? änvänd då inte en fet kräm, änvänd en återfuktande kräm. en aqua kräm!

18: fet och oljig hy kan beror på att du håller på med din hy alldeles för mycket. sluta direkt!

19: acne kan bero på många olika skäl, ta reda på vad ditt skäl är med hjälp av en läkare!

20: lider du dagligen utav finnar/blemmor så finns det inget hemmabruk som kan hjälpa dig! du bör uppsöka en hudläkare! acne är en sjukdom, och den som alla andra sjukdommar, behövs botas.


städa. how fun?

just nu sitter jag här, såklart. men blev så glad för dagen, så tog tag i att städa (hatar att städa, men det behövdes) så är på g nu. har flyttat runt en massa, sängen osv. bytt sängkläder, myys! nu återstår toan, samt att damsuga lite. och det kan jag tyvärr inte skippa. för här är stora tussar överallt som jagar en. urk! sen efter det ska jag kleta på ansiktsmask från body shop - the best! sen äta lite, därefter slänga mig i sängen och kolla mysteriumet på greveholm, oh! den och när karusellerna sover var dom bästa julkalendrarna evah! och sunes jul, såklart! men jag var för liten för att minnas den, men har såklart den på film. jajaja, bla bla bla. hoho.

sen imrgon lutar det åt att träffa X, sen lördag är det restaurang som gäller. myys! men nu ska jag städa vidare, yey!


efter regn kommer solsken.

ja, alltså .. någon där uppe måste ha hört att jag varit depp eller något? haha. för nu har oturen vänt till tur, och tack som tusan för det. :)

var på gymmet idag, för att visa upp mitt nya pass. vilket skulle avgöra om jag skulle få jobb där eller inte, och vad tror ni? precis - jag är numera en av actic's spinning instruktörer! ren lycka. har fått mitt egna pass, varje tisdag 1200-1245! och sen får man räkna med att man kommer få fler pass då folk behöver vara lediga, eller någon är sjuk etc. så det ska bli super skoj! så när jag var klar med det, så gick vi upp och skrev papper på det! och dom välkomnade mig "ombord" haha!

sen ovanpå allt, så gick jag in till annica efter det, och skulle berätta! då visade det sig att jag har fått jätte mycket tider där nu, tur eller vad? yes. så som ni förstår, så är jag jätte glad! :) någon där uppe måste gilla mig, hoho! nej, men det känns skönt, då jag varit nere fram och tillbaka, sneat på hbg osv. dock är inte hbg en ljusare stad för mig bara för detta, men det händer iallafall lite. så tack gode gud.

sen betyder jobb - pengar, och jag ska spara allt! plus att jag fyller år, och sen är det jul, så jag kommer nog får ihop duktigt mycket pengar. vilket blir perfekt då jag vill åka bort hela sommaren! england ska vi till, (dock betalar pappa det) men sen vill jag dra iväg till lite olika ställen. kreta, new york, och lite sånt. så nu ska det sparas as hell.



tänker ..

just nu sitter jag i min säng med datan i knäet, tvn framför mig, och själv sitter jag bara och tänker för fulla muggar. inte på något viktigt direkt, mest bara på .. allt, typ. ska mer eller mindre snart sätta ifrån mig datan och lägga mig ner, och somna till något tråkigt tv-progrem. ye, sounds fun?

imorgon ska jag upp 0930, för att sen ta bussen 1030 till gymmet, där jag ska visa upp mitt nya pass för min "chef" vem vet hur lång tid det tar. sen ska jag bara hem, antagligen duscha, såklart! sen får vi se vad kvällen bjuder på.

till helgen blir det restaurang med släkten på pappas sida, farmor fyller 80 goa, så hon bjuder ut oss a l l a på restaurang. snällt av henne! blir även till att träffa X, lutar åt det iallafall. samt sovis, *fNiZzZ*

sen nästa vecka blir det fullt upp, jobba, ha mitt första pass, träna, inflyttnings fest, jobb i klippan, mer tillkommer säkerligen! men vilket fall som helst, så är nästa vecka inte här än.



i miss you.

det går inte en endaste dag utan att jag tänker på dig, på oss, och allt vi gjort, och upplevt tillsammans. att du inte finns här vid min sida som förr gör ont i mer eller mindre hela kroppen. du står närmst mitt hjärta, och vad som än händer - så kommer du alltid behålla din plats där, alltid! jag vill att du ska vara här, men istället så befinner du dig inte ens i samma land som mig. det är ruttet, riktigt riktigt ruttet. vad gör jag här, när du är där? jag önska att jag åkte med dig från första början. då hade jag varit hos dig, och vi hade kunnat vara tillsammans, och det är ju alltid så vi velat ha det. varför tvekade jag? tanken var hos mig tusen och åter tusen gången. men något hindra mig, jag vet iochförsig vad, men jag borde inte låtit det hindra mig, med tanke på att det gick upp i rök strax därefter! jag ångrar mig, jag ångrar mig något så innerligt! jag vill vara där du är, alltid. precis alltid!

vi snackade nyss, på face, och planerna om att flytta någonstans tillsammans är stora, och vi båda vill. och jag hoppas inte det finns något hinder denne gång. jag vet inte när det blir, finns ingen fakta om det. men en sak vet jag, att det kommer ske, har jag fel där också? det hoppas jag då verkligen inte. det är vad jag vill, och vi har snackat om det ex. antal ggr. sålänge du kommer hem, så vi kan snacka om det, och sen dra tillsammans! bara du och jag, och inga andra. du och jag till ett annat land, med nya möjligheter, och ett helt nytt liv, nya människor. nytt nytt nytt!

utan dig är jag inget, och det har jag sagt tusen ggr! och jag menar det fortfarande lika mycket. ingen har fått mig att må så bra som du, ingen! och ingen kommer i närheten av vad du betyder för mig. vi förstår varandra till hundra procent, och vi vet hur vi är. vi är samma på alla plan, och vi tänker samma. varför ska vi då behöva vara ifrån varandra? hm .. vilket fall som helst, så saknar jag dig, vilket du vet! du kommer hem över julen, enbart en vecka, hade möjligheten funnits så hade mina väskor varit packade redan då för att följa med dig tillbaka, tyvärr är det inte så enkelt. men en dag så är det du och jag som är påväg någonstans, jag känner det på mig. och jag vet att var i landet vi än hamnar, så kommer det bli bra, för vi har varandra. ♥


i was wrong.

jag tog en kula för dig och fick en smula tillbaks
jag  trodde  på  dig,  jag  trodde  på  oss!  att  vi  hade
ren  och  äkta  vänskap.  i  was  wrong,  obviously!  ...

mina första spinning pass.

blev super glad innan när jag in och skulle kolla min mail! just för att jag hade fått mail från lisa, min "chef" på gymet. där sto:

"Jag åker på semester nästa vecka, därför som jag vill träffa dig denna veckan, för jag är borta i en månad ca. Dessutom så har jag lediga pass till dig under de veckor som jag är i väg :) Tisdag lunch passet v 46, 47 och 48 om du vill ha dem? :) Kram Lisa"

yes! och det betyder?! .. ja, precis. att jag har fått mina första spinning pass. tre stycken till och med. vilket ska bli sjukt kul alltså. dock är jag lite nervös, men det ska bli kul. svin kul!


i need it.

jag behöver komma bort. det gör jag verkligen! ge mig cirkus
70-80  tusen, så  blir jag borta  ett bra  tag!  fast .. 1-2 veckor
hade också funkat.





maten smakar inte mer.

allså, jag vet inte riktigt vad som händer med mig. deppig? nah, mer trött på helsingborg, folket här och utelivet. you know, same shiet every week. nothing new! men tjah "det blir vad man gör det till" jaja, rätt ska vara rätt. men det blir svårt att göra något kul utav något tråkigt, då helsingborg bleknar mer och mer. man ska inte klaga, ingen som orkar lyssna på det och inget som är intresserad utav att höra massa tjat om det dåliga. jag håller med. men på något sett så ser jag mitt klagande i många här i helsingborg, har jag fel? nah, don't think so. många flyr mer eller mindre. har en massa bekanta som drar, min bästa vän finns inte kvar i helsingborg.

fick en kommentar för något inlägg sen "men flytta då. svårare än så är det ju inte :)" hm, nehe? ska man flytta vill det väl till att man 1. har jobb dit man flyttar! 2. att man har en bostad dit man flyttar 3. fördel med körkort! 4. fördel om man har en liten buffert, så man har ett startkapital på kontot! man kan inte "bara flytta", hade det varit så enkelt så hade jag mer eller mindre redan varit påväg från helsingborg. men nej, så enkelt är det inte. samt att man har vänner här, familj etc. men .. ring mig, när det blir enkelt. ring!

maten smakar inte mer. vidare till lite mer .. klagande? nah. mer ett problem! jag vet inte om saker och ting börjar hända med min kropp? nada aning alls. men maten smakar inte längre! hade diskunion med mamma vid matbodet igår, då hon sa "jag vet inte längre vad jag ska laga, för du äter inget längre!" jag vet inte om det är som jag är trött på alla maträtter man redan haft ex. antal gånger, eller om min kropp försöker säga mig något. kött är inget jag gillar skarpt, jag hatar lök, potatis älskade jag förr men inte längre osv osv! behöver inte dra allt här, right? men jag tror ni fattar.

jag tror jag behöver en ny start, lite action i livet och vardagen. tyvärr växer inte sånt på träd, och jag har ingen aning om var jag ska börja? men vilket fall som helst, så är det väl bara att vänta, antar jag? vad mer kan man göra. det enda som gör mig orolig är: tiden går, och vi blir inte yngre ..

efter regn kommer solsken, när ska regnet sluta falla i mitt liv?


RSS 2.0