bitch, please..

men knappt kåta ni är på min blogg då. *puss!* har inte skrivit på år och dagar känns det som, men trots det är ni massa glada musikanter som klickar in på min blogg dagligen. ni är syyyper söta som läser min blogg, men det suger tot. att ni aldrig kommenterar. på mitt senaste inlägg ang. min vikt var ni fruktansvärt många som hade läst, men enbart 3 pers hade lämnat en kommentar, seriöst.. tror ni det är kul att blogga när ni inte kommenterar? vissa av er kanske bara vill lägga lill' näsan i blöt, vad vet jag, ni kommenterar ju som sagt inte..

ink.

var på min femte sittning igår. har nog enbart 1-2 sittning(ar) kvar nu. jag är så himla
nöjd så det finns inte. vill bara att hela ska bli klar, omedel-bamse-bums!





jag har kommit långt.

jag har nu börjat inse hur långt jag verkligen kommit, att jag verkligen klarat det jag aldrig trodde att jag skulle klara, att jag klarat det som ingen annan trodde att jag skulle klara. få av er har sagt till mig, "jag trodde inte du skulle hålla det, jag trodde inte att du skulle klara det, men du har bevisat mig fel.." och fyfan vad viktigt att höra det. även om det är trist att ni är några som inte trodde att jag skulle klara det, men bra utav er att våga erkänna, och samtidigt förmedla att jag bevisat er att jag klarar det.

det är inte själv lätt att inse hur långt man kommit, i spegeln ser man sitt samma gamla jag. trött, överviktig, ofräsh, lat, you name it.. men flickan i spegeln har börjat se en annan flicka nu, sakta men säkert kommer hon fram, på insidan är hon densamma, men utsidan har börjat få en yta, en yta som ser någonting ut i flickans ögon. hon tror inte att hon är bättre än någon annan, inte heller att hon är vackrare eller finare än någon annan, hon börjar bara inse att hon börjar bli hel som människa, hon har inte skapat någon ytlighet, hon har bara skapat ett förtroende för sig själv och sin förmåga att klara saker som hon aldrig trodde att hon skulle klara. hon framsto som negativ och sur, nu berättar folk för henne att hon skiner, att flickan har en positiv känsla i livet, en positiv känsla som hon delar med sig av. hon framsto som hård och arg, hon var arg på livet och på sig själv, nu kan hon känna lugnet i livet och hon ser det positiva i allt. hon hade panik för framtiden, att hon aldrig skulle bli så som hon själv ville, nu tar hon dagen som den kommer och hon börjar inse hur långt hon kommit, och hur mycket längre hon kan komma. hon kände ingen stolthet för sig själv innan, nu är hon mer än stolt. hon är inte helt nöjd, hon är bara lycklig. flickan börjar bli hel.

jag fick inte detta gratis, det kom inte som ett brev på posten.. vissa verkar tro det. att jag har sån "lyx", men var är det lyx någonstans? att jag lyckats är kanske lyx, men alla kan lyckas. även den svagaste! jag fick ingen lyx-behandling, jag fick inte hjälp utav någon förutom mig själv. varje dag var en kamp, varje dag ÄR en kamp. jag hatade kampen först, nu älskar jag den. tro inte att jag satt på röven och rullade tummarna och inte gjort något. jag kämpade varje dag med att förändra mitt liv till det bättre. och här står jag idag..






veckan.

känns nästan som att jag alltid har fullt upp alltså. dock gillar jag när det är liv och rörelse, så det vore mer eller mindre synd att klaga. veckan är fullbokad upp över öronen, jobb och träning idag, imorgon är det samma visa, samt mitt egna spinningpass, fredag är det jobb, och sen ska jag hoppa in och köra 45 min spiining istället för sanna, efter det ska jag raka vägen hem för lite mat tillsammans med familjen (mami och papi åker iväg i 2 veckor, hajdo!) på lördag är det kickoff med jobbet (actic, gymmet) det ska bli grymt skoj. vi ska fotas, så alla kunder kan se vilka vi är. (y) sen ska vi dra till med lite dricka, 3-kamp på laserdome, och sen mat på brooklyn, därefter nalkas nog mer eller mindre utgång. med andra ord kommer det bli en riktigt bra lördag, och lång då vi redan ska vara på plats runt 15:00. can't wait! behöver jag säga vad som händer på söndag? Zzz..

onsdag.

alltså.. idag är jag riktigt riktigt trött, och idag är det riktigt riktigt kallt ute, -.- & jag vill riktigt riktigt mycket hem igen. gick och la mig i tid igår, runt 22:00, lyckades jag somna? abso-fakking-lut inte. levererade vaken fram tills 23:30-00:00 typ. lia bra när jag ändå skulle upp 06:15. haha. positiva_tjajen_89!

spenderade några goa på jobb igår, 10:00-16:00, efter det blev det gymmet, 26min i solen tillsammans med carro, sedan blev det uppvärmning, och sen var det bara att dra igång. fria vikter, några maskiner, och ett afro-pass senare var jag dyng-sur (svettig!) och trött som ett fån. runt 20:35 var det bussen hem som gällde, duschen, tv:n och sen sängen som sagt.

07:30-16:00 är det som gäller för dagen, efter det blir det möjligen några goa i solen, därefter blir det ett pass tillsammans med annica och annie. ska köra shieten ur dom. *blink*



life..


they say life is a battlefield
i say: bring it on!

kostdagbok.





today.

har ni vaknat än eller? själv har man varit vaken sedan 06:00, gick upp och tog en dusch, gjorde ve mig, bussen, och nu sitter man på jobb! det blev rätt sent igår, förstår knappt hur det kunde bli så sent, men spenderade mina timmar på gymmet, från 17:00-21:00! men tränade 3 pass igår, samt solade 2 gånger. haha, vilken iddi alltså, men gjorde det mest för att jag kunde. men först solade jag själv, sen frågade annelie om jag var sugen, och why not some little cancer? nä, men jag gjorde det bara för att. lär inte hända igen! efter all träning så blev det massa snack med annelie fram tills bussen gick, 21:35! blev tvätta, duscha och bums ner i sängen när jag kom hem,

just nu är det jobb som gäller som sagt, ska leverera här till 16:30. efter det är det raka vägen till gymmet. ska mer eller mindre köra samma som jag körde igår, bytar dock up spinningen mot crosstrainern. efter gymmet så tror jag att ni mer eller mindre förstår vad jag ska göra: bussen, tvätta mina träningskläder, duschen, sängen, ovanligt?

kostdagbok.





ketoz.


dessa skämtar man  inte bort alltså! det såg ut som att jag hade duschat igår
när jag hade tränat. har hört att B.M.R's produkter ska vara grymma. hoppas
att dom gör någon skillnad. uppdaterar er, lovar.

gittan.


min mami, är den bästa! ♥

hungry heart.

we are the kids with hungry hearts!

just nu.

just nu sitter jag på lunch, 11:00-12:00. tidigt lunch, i know! men började 07:30 och slutar 16:30, så där har ni orsaken så att säga. ska snart trycka i mig kyckling och broccoli, och resten utav tiden ska jag bara softa. för att jag käen! efter jobb blir det gymmet, cardio + styrka. möjligen lite solning innan/efter, vi får se helt enkelt. efter gymmet ser det ut som att jag ska träffa annie en stund. (: efter det blir det raka vägen hem, duschen och sen sängen. börjar 07:30 imorgon igen, så blir tidig uppgång liksom. annars i veckan så blir det jobb hela veckan dessvärre, förutom lördag! sen träning för fulla muggar, och det bästa - vännerna. :)

på tal om annat, ni vet att jag nyss lade en beställning på träningskläder? mina byxor gick loss på 700;- sjukt pris, i know. men nu ska jag berätta en sak - det var värt det! jag älskar dom, sjukt sköna, snygga, dom andas verkligen, och ja, jag bara älskar dom. mina skor passade perfekt och linnena som jag beställt behöll jag mer än gärna. hela beställningen var mycket lyckad!





helgen.

har haft en mycket bra helg. finns inte direkt något att klaga på! fredags har jag ju mer eller mindre berättat om. så den behöver jag nog inte berätta om! i lördags gick jag upp i tid, åt frukost tillsammans med mamma, duschade och slog några goa framför tvn. runt 13:45 tog jag bussen till stan, gick till jobb där jenny satt, följde med henne hem, drog till maxi och handlade och så. sen blev det bara chille-dillning! runt 18:15 blev det hemgång då det väntades mat hemma. äter nästan aldrig hemma, och älskar min mammas mat då hon är noggrann, spenderar timmar i köket och lyckas alltid. efter det blev det film och grov gottekväll. daimtårta och chips. haha, knappt ångest, men lätt värt det då och då. inget jag gör en gång i veckan direkt. men nu blir det strikt i 8 veckor. har det i och för sig alltid strikt, sköter maten samt träningen som jag ska. men det går alltid att krydda till det liksom. sen igår tog jag en mandi-dag, kom hem tidigt efter övernattning, sen blev det soffan fram tills 22:00. haha! men gud vad behövligt. jag menar, hur ofta hinner man med egentid samt kolla lite film och så? nästa aldrig. så passade på delux! (:


ett farväl, for now..

igår var sorgens dag, det var sista gången jag såg jessica på 8 månader. åkte dit direkt efter jobb, var där runt 17:30, och åkte hem runt 22:00. skulle egentligen mer eller mindre bara stannat ett tag, men det gick inte, jag ville inte gå helt enkelt. det tog emot alldeles för mycket. hon fick två presenter utav mig, som jag först inte ville att hon skulle öppna när jag var med, men sen ändrade jag mig helt och hållet, så hon öppnade det när jag var där. det blev känsligt, det blå tårar, det blev skratt, det blec lycka, allt i ett liksom. gav henne ett album, där jag hade samlat alla bilder, texter, minnen, allt fanns mer eller mindre med. det tog sin tid att göra det, men det var så värt det. för jag vet hur mycket det betydde för henne att jag lagt ner mitt hjärta på att göra en sån personlig sak till henne. och jag älskade att göra den, för jag log efter varje bild jag klistrade in, skrattade efter varje text jag hade skrivit, asgarvade efter varje sjuk bild och text, det var lycka.. det är lycka! ♥ efter paketen hade öppnats så åt vi grillat med jessie och hennes famil. super gott, och super mysigt. det blev prat om allt, det blev många tårar, samt lyckliga skratt.runt 22:00 körde jessie mig hem, vi båda gick av bilen, och inte förrens då förstor vi båda att det skulle drya 8 månader tills vi ses igen. direkt när vi omfamnade varandra föll tårarna, vi berättade hur mycket vi betydde för varandra och bara höll om varandra i massa minuter. som jag sa till henne, "jag vill aldrig släppa, fast jag vet att jag måste!.." vi sto med andra ord och grät i varandras famnar. ): jag kan inte förstå, att idag har hon verkligen åkt, en utav mina absolut bästa vänner. jag saknar henne, och jag längtar redan tills vi ses igen! ♥











RSS 2.0