time to live..

jag har skrivit om detta innan, i know. men måste dra upp det igen för jag bara känner att jag måste. am i right? yes, i am.

jag tänker alltid på varför folk inte är mer spontana i livet? ett av dom största nöjena i livet är att vara spontan, att göra saker som folk säger till dig att du inte kan, eller få göra. jag blir lite less på folk som alltid ska hitta en anledning till att göra sakerna dom älskar att göra i livet. gör dom bara, missa inte för mycket i livet, du kommer inte tillbaka.. go wild, get free, get spontaneous! varför leka perfekt i en icke-perfekt värld? alla dör, men inte alla lever..

ibland känns det som att många lever som om dom hade ett liv till att hämta ut på posten.. men sorligt nog, så är det inte så. vi lever nu, vi lever här och vi lever idag. livet handlar inte om att få ett bra jobb som möjligt och tjäna miljoner, livet handlar inte om att tveka, livet handlar inte om att alltid behöva hitta orsaker till att göra vissa saker, livet handlar inte om att planera, livet handlar inte om att vara perfekt.. du är livet - lev det precis som du vill leva det. du är bara ung en gång, och du kommer aldrig tillbaka. livet är det som händer medans du gör upp andra planer.. tiden går, och den stannar inte för någon. dagarna går, månaderna går, och åren går.. vad gör du med din tid?

många har så bråttom i livet, nästan precis som om det vore över imorgon.. och vem, vet, det är det kanske också, men tänker vi så, så kommer vi aldrig kunna leva. ha inte så bråttom med att leva. du hinner! jag tror många har missat poängen med livet.. kyss en främling, gör något pinsamt, dansa nätterna långa, åk på en svinig festresa, skratta när du kan, dansa i regnet, släng dig i snön, drick dig redlöst full, skrik tills du blir hes, fjönta dig, berätta pinsamma sanningar, erkänn att du lyssnar på justin bieber, vinterbada. vill du supa en måndag - gör det. vill du dra någonstans - gör det. vill du leva - gör det.. stop acting like ms. perfect! en dag, så kommer ni förstå vad ni gick miste om i livet, och då finns det inte "spola-tillbaka" knapp.

det är dags att sluta stressa - lev istället. whatevah om du får ett fel på tentan liksom? du vet ju svaret. spelar det någon roll om du missar bussen? det kommer alltid en ny. och om du inte får jobbet du sökte? det kommer fler. spelar det någon roll om du kommer fem min försent? klockan stannar inte för någon. so what om du missade träningen idag? det kommer fler tillfällen. och om du kanske ångrar din tatuering i framtiden? du älskade den när du väl hade gjort den. och om ditt ex är ett svin? du älskade honom utav någon anledning. spelar det någon roll om gjorde något pinsamt på fyllan? i framtiden är det ett minne du skrattar åt. sluta sura över saker som är meningslöt att slösa tid på. sluta ha ångest över grejer som inte har någon betydelse. det finns inga regler om hur du ska leva dit liv..

håll inte på att ångra saker du gjort i ditt liv. ångra inte saker som en gång fick dig att le! vill du tala om för en främling att han/hon stinker - gör det. tycker du om någon? berätta det då. vill du färga håret rosa - go for it. vill du berätta för någon att du älskar den? vad väntar du på? berätta för dina vänner vad dom betyder, glöm inte bort dom för en dag glömmer dom kanske dig också.. visa vem du är, visa vad du går för.

det finns så många som inte tänker på det - men många lever inte fullt ut. ni sätter upp regler i livet, ni kan inte då, och ni kan inte det. do it do it DO IT! säg inte "vi får se" utan säg "självklart!" säg inte "jag vet inte" utan säg "utan tvekan!" säg inte "jag ska kolla upp det" utan säg "vi gör det!" komigen, skaka bort bekymer och besvär och sluta tveka på allt som livet har att erbjuda.


alla har vi olika drömmar. se bara till att fullfölja dina drömmar innan det en dag är försent och innan du tar dina sista steg här på jorden. du kommer tacka dig själv för att du lät dig själv leva livet! livet väntar inte på dig, så börja lev idag!



your friends..



show it.




















find the way back..










we live, we grow up, we learn..



när man vill ha allt.





hur söt är  inte denna?  tror  jag ska klicka  hem den ikväll.  men frågan är: är
det rätt färg för migg röda hår? super fin färg när man är sommar brun och fin.



som  jag skrev  häromdagen, så fick jag ju hem min bikini från juciy c. och den
var  så fruktansvärt fin,  och söt! men ägen en svart bikini överdel också och till
den behöver jag en lite mer, "osöt" underdel, och hittade denna. hur cool är inte
denna? denna ska jag klicka hem ikväll. den är perfekt!


nannig.

just nu sitter jag på jobb och jag är så fruktansvärt död, redan.. har lunch fram till 12:00, sen är det på det igen. jobbar till 17:00, efter det blir det som vanligt - powerwalk. idag blir det dock inne på gymmet istället för ute (vet att det är sjukt fint väder idag!) men måste till gymmet vilket fall som helst, så tänkte att jag ska ta en powerwalk där, sen lägga mig och sola i 30min. fräscht! sisådär är jag när det gäller solarium, men det är snyggast att vara brun, right? en bra brun utan sol, + solarium då och då är alldeles perfekt. hoho! kommer vara hemma runt 1900 tiden, och kommer vara totalt död. så mycket lär inte göras mer än att duscha och sen bosätta sig i sängen.. imorgon lär bli en helvetes dag. jobb 0800-1630. hålla i spinningen 1700-1730, samt hålla i min egna spinning 1800-1855. nämen, ha det eller?

denna vecka finns det inte mycket till fritid faktiskt. ha utbildning på actic/gymmet på lördag, 1100-1630. på söndag jobbar jag kväll, 1500-2300. trötta ut mig. haha! (: men när denna vecka är över så lättar det lite, skönt! det blir långledigt, och det allra bästa är att sofi kommer hem. ♥ sen har jag och jessie planerat in en jävla spa-dag, jag har besämt att vi ska göra allt som går att göra. scrubb/peeling, ansiksmask, fotmask, portömning, solning, en skvätt brun utan sol (haha?) hårinpackning.. har jag missat något? hoh. ska bli hur myys som helst. har även snackat lite löst med nennjie att ses och kolla över thailand. sugen liksom? det blir nog hur bra som helst. så, ge mig nästa vecka och du får en köss. okey? bra.


frågor.

ni som ställt frågor, jag kommer svara nu i
dagarna, jag lovar! ♥


Före, och efter viktnedgång.

jag har fått önskelmål om att visar tydligare före och efter
bilder. och visst, det fixar vi vi börjar med..





här ser man tydligt och klart. svullen!



lägg märke till hur bred jag var, samt armarna!



svullen, svullen, svullen!



låren talar sitt tydliga språk..



.. ofräsh!



svullet, väldigt mycket..



ansiktet?





låren betydligt mindre.





krympt rejält över mage, lår, vader..





bilderna är tagna idag, på jobb.





två nya bilder som jag tog igår. lägg märke till hur smalt
ansiktet är..



säger inte bilden allt, egentligen?

ni ska veta att jag har inget emot att man är rund, mullig, eller dylikt. verkligen inte! men det klädde inte mig, och jag såg ohälsosam ut, samt ofräsh! det viktigaste är att ni mår bra, att ni trivs med er själva och att ni är stolta över er själva. bara för att detta var/är min dröm så kanske det inte är din, eller hur? om ni vill fråga mig något, så hör gärna inte det på sms eller facebook, okey? kommentera här på bloggen, så svarar jag er i ett inlägg. här nedan står det kommentera, bara att klicka där och skriva, okey? :) jag hoppas att ni känner att ni fick vad ni ville ha, och att ni ser skillnaden. jag har inte riktigt nått mitt mål än, men -20kg är en bra bit på vägen. jag vill gå ner till 50kg, när jag är där, så är jag klar med viktnedgången. jag lovar er, att resultatet är inte långt borta, och ni kommer få veta exakt hur det går. som sagt, har ni frågor, så fråga på :)

asos.

tusen pussar till asos som har grymt snabb lev.tid!
fick min  bikini idag, och gud vad söt den är. ni ska
få se en dag snart.


two-day.


vilken urusel jobbedag det har varit. vi har knappt hunnit andas idag alltså. suck! jag är sjukt seg i hela huet, och känner mig super trött. men endå är jag fruktansvärt glad, just för att livet är så sjukt bra. inte sant? jag skulle egentligen jobbat 0800-1500, vilket jag kunde känna "gud vad skönt!" men fick jobba över till 1700. efter det hade jag bestämt promenix tsm. med jossan, men död som var/är så ställde jag faktiskt in. ångest på den!

har nyss slängt på en ansiktsmask, packat ner mina träningskläder, bäddat om, och nu har jag ladat i sängen. vilket jag kan erkänna är väldigt skönt! ska fortsätta att ligga kvar här, sen blir det en dusch, skrubbning av hela kropp och lite lätt på med brun utan sol. vill inte bli gul! imorgon är det jobb som står på schemat, 0830-1700, efter det så ska jag till gymmet och avklara en timmes promenad där. 

veckan ser mer eller mindre likadan ut. jobb och powerwalks! (ett av mina tips till viktnedgång, promenad dagligen, ute eller inne! varför? för att vi är gjorda för att gå!)

solen skiner i hjärtat.

hey! idag är det mörkt och tråkigt väder ut, men i mitt hjärta har aldrig solen lyst så skarpt. jag är så himla glad så det finns inte. igår när jag hade länkat till min blogg ang. min viktnedgång så hade jag besöktrekord på bloggen. så himla kul! samt att jag aldrig få så mycket fina kommentarer som jag får nuförtiden.. några har skrivit på min logg på face. några har skickat sms, och många har sagt till mig när jag mött dom. jag har sagt tack innan, men säger tack igen. ni är verkligen bäst, och ni gör mig peppad och fruktansvärt glad.

idag när jag gick upp så visade vågen att jag ytterligare gått ner 1kg, vet ni vad det innebär? det innebär att jag från start, tills nu, gått ner 20kg. detta är ren lycka för mig, och jag tackar mig själv för att jag klarat detta. enligt alla andras mening så är jag klar med min viktnedgång, men enligt mig själv vill jag ner lite till. men jag är snart där, jag är snart framme på min livs långa resa. jag är snart hemma..


drömmar.

min dröm,  är kanske  inte din dröm.
min  dröm  var  att  bli smal, och att trivs
med mig själv. se till att du också når din
dröm..


förändrad.

jag vet att många är "chockad" över min viktnedgång. det är jag själv också faktiskt, att jag har fått sån fruktansvärd disciplin på mig själv alltså. jag har alltid gått upp - ner, upp - ner. jag har gått på 1000 olika dieter, fixat det en-två veckor, sabbat det sedan.. när jag var tillsammans med mitt x så gick jag upp så äckligt mycket. när jag ställde mig på vågen och såg att det sto 79kg så minns jag hur ledsen jag verkligen blev, hur arg och äcklig jag kände mig.. ändå tog jag inte tag i det till 100% och det är skrämmande faktiskt. jag har verkligen hållt på i fem, fyra år, men aldrig riktigt lyckats att uppnå det jag har velat. jag har liksom inte haft någon disciplin på mig själv, och har levt i en bubbla. men för cirkus 1,5 månad sedan så var det som att något hände, för det bara slog om helt och hållet. jag har super disciplin på mig själv och verkligen inget kan hindra mig. jag har gått ner 19kg och inte en endast gång på denna resa har jag svikit mig själv. det är som min mamma sa "det måste hänt något inom dig som aldrig funnits där förut" och jag är villig att hålla med henne. jag har kontroll, vilket jag aldrig haft innan! jag vet med mig att jag aldrig skulle svika mig själv i dagsläget, och jag vet att det finns inget på denna jord som skulle kunna få mig att gå tillbaka till mitt gamla liv. jag har ett nytt liv nu, och jag kommer hålla fast vid det. till 100% alltså! och ni som läst min blogg, eller känner mig, ni vet mycket väl att jag skrivit tusen gång "nya livet börjar imorgon!" och det har ju aldrig gått så bra. men detta är jag nu, detta är mitt nya liv. jag är glad, jag mår bra. jag har gått ner tre storlekar i byxor, storlek xs/s i tröjor är precis rätt för mig nu. det finns inga hinder längre. skruven som var lös innan, är nu på plats och den lossnar aldrig igen! folk har sagt "men du lever ju inte om du inte äter något gott?! hur kul är livet då liksom.." då ställer jag en fråga till er: tycker ni det är att leva att avsky sin kropp? att känna "jag kommer aldrig visa mig naken!" att känna att man inte kan leva livet fullt ut? att man känner att man inte kan ha den fina tröjan man alltid velat ha?.. jag har icke-levt i alldeles för många år. äntligen har jag börjat leva så som jag verkligen vill leva. efter 22 år så har livet tagit en rejäl vädning och visat mig att jag kan uppnå det jag vill. jag går aldrig tillbaka, aldrig.. jag är där i livet som jag verkligen vill vara. jag är förändrad, helt och hållet, och jag är för en gångs skull stolt över mig själv! jag tackar som sagt alla som sagt så fina saker till mig. jag uppskattar det så himla mycket så det finns inte. tusen tack! gör mig en tjänst - ge aldrig upp. har du ett mål? ta dig dit. vänta inte på att livet ska ta dig dit, för det kommer inte hända. det är du som får ta dig dit du vill i livet. jag vill verkligen vara in inspo. källa för er, och känner ni att ni behöver hjälp - har frågor, så tveka inte. det är dags att börja leva så som man vill leva. låt ingen hindra er, och låt inte er själva hindra er. jag mår bra - jag glänser. gör du det?









dessa bilder får mig att må så himla dålig alltså.. detta var inte okey, och inte snyggt..
jag  kommer  aldrig komma dit igen. tar emot att visa er dessa bilder, men jag måste
visa er.. ni måste se med egna ögon. sista bilden skapar tårar i mina ögon..







framstegen som jag gjort ser ni på dessa bilder. idag är mitt liv så mycket
bättre  och  jag hoppas ni uppskattar att jag öppnat upp mig såhär mycket
samt visat er bilder på förr och nu..

det betyder.

fruktansvärt mycket tack till alla som kommenterat min viktnedgång.
har fått 1000 fina kommentar från  olika människor! och ni skall veta
att jag uppskattar det så himla mycket. ♥

molly.

du  ska  bli frisk, eller hur? du  ska  leva ett långt och  bra liv, inte sant?
jag klarar mig inte utan dig i mitt liv, det vet du om.. jag älskar dig!


baby, i like it!















freakin' weekend.

sinnes seg är man idag. inte okey! började 08:00, och slutar 17:00. men inte får man åka hem efter det, utan det är bara att dra sig själv i sketan och ta sig till sitt andra jobb - actic. spinning 18:00-18:55, ska bli hur bra som helst då jag har helt ny musik. hoppas kunderna kommer att gilla passet. vilket jag tror iallafall (:

just nu vill jag bara ha freakin' weekend. dock är det bara idag kvar, sen är det ju fredag imorgon. slutar 16:00 imorgon och är vädret att hurra för så blir det absolut en powerwalk i pålsjö. ska ut och gå en massa i helgen, vad annars liksom? nerd mandi.


e-fakking-bay.

ebay från ett grovt hångel utav mig.
okay?


studs and spikes.

grym inspo:

























som jag skrev igår så har jag klickat hem 600st nitar. med dessa ska jag verkligen fixa
till tråkiga, gamla, kläder! har  bestämt mig för att fixa till ett par converse, jeans-shorts
en jeans-skjorta, och absolut ett par snygga, tajta, ljusa, slitna jeans!


nitar.

KLICK!

klickade även hem 600st lösa nitar. tänkte rocka loss
lite kläder som aldrig används.

studs and spikes.

KLICK!



dösnyggt nit-armband klickades även hem idag. på bilden visas
den guldiga varianten, snygg! men valde silver då min klocka &
mitt favvo armband går i silver.

bad girl.

jag vet att jag har varit frukyansvärt dålig på att blogga nuförtiden. i know! jag har inte direkt någon större förklaring till varför! det är väl mer eller mindre pga. att jag jobbar varje dag, har min spinning, går ut och promenerar dagligen m. josse, helgerna finns det ingen tid till att sitta vid datorn. men.. jag ska försöka bli lite bättre iallafall. försöka.. nlir ni glada då? bra :)



going down.



jag lovar er en sak, jag ska göra en bild med lite före bilder
samt en bild med lite efter bilder. på min viktnedgång..

Juicy Couture.

KLICK!



idag  valde  jag att börja mitt letande efter den perfekta,  söta, mandi bikinin!
hittar en från juciy couture, och dör totalt. volanger - söta, baby rosa. kan det
bli  mer  mandi?  ledsen  blir jag när jag ser att det står: out of stock! men..
ikväll  när  jag  gick  in och  kolla så fanns den, båda delarna till och med! jag
valde att beställa hem den. 1020;- gick den loss på. så värt det!

ville  verkligen  unna  mig något fint nu när jag gått ner så pass mycket i vikt
samt att jag fortfarande går neråt i vikt.

people always change..



ett djurliv.



varje dag i mitt liv dör en del utav mig. mina kinder blir inte blöta för mycket, men när det kommer till djur så är mina kinder som små mjuka kuddar för mina tårar.. första gången jag såg detta klippet var för någon vecka sedan, och jag grät så mycket att det kändes som om det aldrig skulle ta slut. inom mig så kommer det aldrig ta slut, inom mig kommer jag alltid gråta. i min värld så kommer jag aldrig förstå hur man inte kan bry sig, jag kommer aldrig förstå hur man kan tycka detta är okey, jag kommer aldrig kunna förstå hur man kan se djur som redskap, eller som en börda.. jag vet att inte ens hälften utav er som läser detta förstår mina känslor, men det begär jag inte iheller. men det är dags att börja förstå! detta pågår varje dag, överallt, alltid.. ska du fortsätta att bara sitta och kolla på?

10 mars.





tusen tack för en super mysig kväll igår tjejer.
samt  tack  nennjie,  och  jessie  för  en mysig
morgon. ♥

10 mars.

anledningen till att jag inte skrivit här på evig-jävla-heter är dels för att vårt internet tog livet av sig, dock har vi återupplivat det nu. och sen mer eller mindre för att tiden inte riktigt funnits där. det som hänt på senaste tiden är: jobb - h1&actic, promenader med jossie, mina var hemma - spenderade tid med henne, bb-kvällar med jessie, haft taco/sovis kväll med tjejerna, klarat av vasaloppsspinningen, lyckats gå ner 8,4kg, osv. inga direkta konstigheter liksom. det är som vanligt med andra ord, :)

RSS 2.0