tomma ord.

egentligen, när man tänker efter, så är förhållanden rätt överskattade. "whatta' fuck do you mean with that biatch?" tänker ni då.. det är fint att ha någon att älska och dela allt med, men ett förhållande består oftast utav massa tomma ord. "jag ska föralltid älskar dig!" ska du verkligen det? kommer du verkligen att göra det? kommer du älska mig om tio, tjugo, trettio år? kommer du känna samma när vi efter en lång tid gått olika vägar i livet? kommer du fortfarande älska mig när det tagit slut, och du hittat ny? berättar du då för din nya: jag älskar mitt x, det kommer jag  föralltid att göra? jag är inte oskyldig, dom orden har gjort entré från min mun några gånger. men idag, så älskar jag inte mina x.  jag älskade dom då, men idag är det bara ett tomt ord.. varför sa jag då ordet alltid? vad menade jag med det. det måste ha varit en lögn, jag älskar ju inte dom idag, jag älskade dom då.. jag ljög alltså? men vem ljög jag mest för? mig, eller dom?..

föralltid är en väldigt lång tid. föralltid är varje sek, varje min, varje timme.. föralltid är idag, imorgon och i övermorgon. föralltid är denna veckan, nästa vecka och nästa månad. föralltid är i år, om tio år, föralltid.. 

varför säger vi så? klart det känns så just i sekunden, i minuten liksom.. när the end kommer, så är ordet föralltid enbart ett tomt ord som ingen förstod innebörden utav. ordet för föralltid är ett ord men har aldrig riktigt haft någon betydelse. egentligen handlar inte detta inlägget om förhållande i sig. det handlar om ordet alltid. vänner sprider ordet till varandra dagligen, vissa håller det, andra glömde att dom en gång sa: vi ska föralltid vara vänner, du och jag! föralltid.. föralltid är idag, och var är du min "föralltida-vän?" varför är du inte här föralltid som du en gång lovade? du lovade ju det, att föralltid vara min vän.. föralltid. så var betyder egentligen ordet: föralltid?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0