dark outside my window.

go' natt ♥


kan man göra mer?


protein pulver!

+

figurformande kräm!

+

figurformande tabletter!

+



bra kost!

+




träning!

kan jag göra mer för min kropp för att den ska blir
i topp trim? hoh! i don't think so.

pust och stön.

jomen tjena så duktig man varit idag då! x kom hit runt 1745 och lämnade mina två nya cd-skivor till mina pass, därefter körde han mig till gymmet - tack ♥ in, tog på mig träningsskorna och gick upp och körde styrka. körde så hårt att jag pustade och stönade varje gång. haha! om inget annat så brännde det, samt så blev jag svettig. efter det höll jag i spinning pass i 55 min, skönt! efter det hade jag 30 min på mig innan min buss gick, så gick upp och körde lite till. 2039 blev det bussen hem, väl hemma blev det ägg, jordgubbar och vatten. och just nu sitter jag i sängen med hårinpackning i håret som jag skall sova med inatt, kollar två och en halv män och väntar på big brother. efter det kommer jag nog somna som ett barn, men det är jag väl värd efter en bra dag med träning? mm. 

imorgon ska jag börja dagen med frukost, tvätta av hårinpackningen och duscha. därefter så ska jag gå ut och gå (om vädret tillåter!) sånt väder som det var idag vägrar jag gå i! kom nu inte med "det finns inga dåliga väder, det finns bara dåliga kläder .." jaja, snick snack! anyway, senare mot kvällen blir det gymmet. styrka såklart, och sen ska jag hålla i 45 min spinning pass. this i feeling good!


figurformande.

nu när jag väl kör på hela köret med  protein, bättre kost, styrka etc etc,
så köpte jag faktiskt på mig en figurformande kräm från yves rocher när
jag var i malmö i helgen.  började med  den idag! gick  loss på 169;- lätt
värt ett försök!


samt att jag nyss beställde:
figurformande tabletter.


måndag.

idag sto badminton på schemat, men blev tyvärr inte så då dom inte svarade när mina försökte ringa och boka ): anyway, det får bli en annan dag. har nyss suttit och gått igenom mitt nya spinning pass, blev super nöjd faktiskt. tror jag skall köra det ikväll (?) idag börjar jag med träningen så som misja gjorde upp till mig. så ska till gymmet innan mitt pass och köra styka, mage och rooooompa. sen efter det ska jag hålla i 55 min spinning. ska bli super skönt! landar hemma runt 2100, då blir det dusch, mat och sängen.


lätt, och gott.

frukost tips : naturell yoghurt, kanel, skivad banan, skivade jordgubbar
samt paulúns flingor med tranbär. enkelt, gott och nyttigt!


england.

17 juni åker jag till england, och stannar i
två hela veckor. ♥


helgen.

helgerna är alltid bokade med massa, så hinner med andra ord nästan aldrig skriva om helgerna, tyvärr! ni klarar er nog ändå. (:

fredags : åkte till maxi med mamma, jag köpte på mig massa gott så som fläskfilé, klyftpotatis, godis, jordgubbar osv. sen åkte vi hem igen, smakade jordgubbarna och for ner direkt till maxi igen och köpte på oss fler. dom var verkligen svin goda! hem, igen, och städade över här, fikade och sen åkte mamma till moster och jag hoppade i badet och kollade film samtidigt. kommesarie späck! efter det började jag göra mat, + efterrätt. sent runt 1900 kom x hit. överraskade honom med mat - fläskfile, klyftpotatis, bearnisésås, vitlökssmör, och sallad. sen blev det efterätt - apelsinkrokant mousse, samt jordebuggar doppade i vit choklad! och till dricka - öl, och bacardi breezer (x köpte med sig!) efter allt det så dog vi så mätta och belåtna vi var. gud! satt kvar ett tag och pratade och så, sen kollade vi film och ingen av oss orkade ens röra godiset. haha! x somnade till och med i filmen. super mys kväll, dock somnade vi tidigt pga att vi var så mätta. haha!

lördags : vaknade runt 1000. låg kvar och kollade tv, och bara mådde. runt 1100 körde x hem, och jag gjorde ve mig lite snabbt. 1115 kom sen fia och hämtade upp mig, och så tog vi oss mot väla! gick runt och myste, kollade affärer, snackade och så. hur trevligt som helst. 1430 tog vi oss hem igen. runt 1500 kom x hit och hämtade mig och vi åkte vidare till honom. satt i cirkus 3 timmar och gjorde min nya cd till mina spinning pass. trötta som tusan, och bara fjöntade oss hela tiden. men den blev iallafall klar! vi pausade på max för lite mat, sen hem till honom och sen vidare till mig. slängde oss i sängen, kollade film och somnade ihjäl typ!

idag : vaknade cirkus 1000, åt frukost på sängen, gjorde ve oss och tog oss till malmö. åkte till netonet, sen hansa, och sist men inte minst entré. köpte lite små grejer från yves rocher, och x köpte en tröja och så. blev ingen stor shopping, bara mysigt och trevligt. och nu sitter jag här, i sängen! pappa är här, och vi ska snart äta tillsammans med honom. hoppas på god mat! ikväll kommer x hit. med sig ha han mina två cd-skrivor (spinningen) och sen spenderar han nog natten här!

helgen har varit så syndig att det finns inte (på gosaker) fyyy! men imorgon börjar jag med det nya "tränings schemat" som misja gjort till mig. ska bli skönt! samt att jag och mina ska iväg imorgon klockan 1200 och lirar badminton. perfa!



protein.

eftersom att jag knappt  äter kött (som innehåller mycket protein, vilket man/jag behöver när man tränar) och ska börja träna mycket styrka, och mer intensivt nu, så
har x nu beställt hem 8kg whey-80. han ska ha 4kg, och jag ska ha 4kg.

gymgrossisten.com, gick loss på 969;-
för 8kg.

face.

minns ni att jag skrev för någon dag sen att jag hade köpt ett läppstift från
face stockholm, men sedan att jag tappade bort det? minns ni det? . .

jag har hittat det! ♥





bilderna är inte rättvissa då det ser ut som en mörkrosa färg, men
i självaste verket är det ljusrosa (lite nude också!) det är perfekt.
sofia heter det, och kostar 215;-

latin jam.

sitter och rapar no-stop i min säng. gott ellor? neh, fått för mycket luft i magen . . eller något. mh! har inte hunnit att skriva så mycket idag då jag steg upp 1000, åt, kollade tv, tvättade mina träningskläder, och sen tog jag bussen till gymmet runt 1313. tack gode gud att misja såg hur sämst jag var och hur fel jag gjorde när det gällde styrka. tack vare att han såg det så fick jag boka tid med honom så han kunde visa allt, plus lära mig mer om kost. är inte ute och reser när det gäller kost, nejnej! men när det kommer till protein och kolhydrater när man tränar så är jag mer eller mindre helt hjärndöd! men har fått vecko schema typ, hur/när/vad jag ska träna, och sen mer info om hur jag ska äta rätt, för att nå mitt resultat! thanks heaven for this. hade fan aldrig sett något resultat annars kanske (!?) så från och med måndag kör jag på allt han sagt, sen om 3 veckor ska jag träffa honom igen och då ska det ha blivit lite resultat. be för mig, please! skoja, hoho!

well, anyway . . efter det så gick jag in och hälsade på på blomstergruppen, snackade och tiden bara rann iväg typ. fick ta bussen som gick 1550 hem, när jag väl kom hem så var klockan 1618, och sen skulle jag ta bussen till gymmet, igen, klockan 1708! så lite stessig dag. hann iallafall äta och så. sen väl framme på gymmet, så blev det spinning i 45 min. sen efter där gick jag på mitt första zumba/latin jam pass evah' hade lovat maria, och inte sviker man väl? no. så körde det i 55 min, och det gick . . mindre bra! kunde absolut - inget! men det kommer, väl? antar jag? . . haha! ska iallafall fortsätta gå på det varje torsdag, eller iallafall då och då. (: och för er som inte testat det - gör det! gabi är bäst på vad hon gör, charmig och rolig. (:

ikväll blir det sängen. och andas ut, och varva ner lite. ser att det är simpsons filmen, orkar man? vetifan. är ganska trött, så somnar nog relativt tidigt!


just dance.

mh. idag blir det mer eller mindre en hel dag på gymmet. kommer var helt dö imorgon! ska först dit och gå igenom masikerna/styrka med misja. sen hem efter det, äta och så. sen bussen till gymmet igen runt 1700, för att gå på spinning pass 1800, sen 1900 ska jag på zumba. kan ni förstå? jag, mandi? på zumba? herregud, hur ska det gå . . mh. men det ska bli kul att testa, och jag vet att gabi är toppen på det hon gör, så ska som sagt bli hur kul som helst. :) så min dag kommer gå åt till gymmet, och inte mycket mer!


träning.

nyss kommit ut ur duschen. luktar sommar och är len som en bebis! idag blev det lite styrka, dock såg misja hur sämst jag var så han tyckte mer eller mindre att jag skulle boka in en tid med honom så han kunde gå igenom masikerna med mig. så det tar som bäst, och rätt! jag höll med och gick ner och bokade in mig med honom imorgon 1400. det var trots allt . . 4år sen jag gick igenom maskinerna med en pt. så på tiden! efter det så höll jag i spinng pass, 55min blev det idag. skönt! har egentligen inte pass på onsdagar men hoppade in för sanna som är i thailand och gottar sig!

imorgon blir det att ta bussen till gymmet cirkus 1330 för att sen som sagt ha "genomgång" av maskinerna. jajajajajaja! efter det så ska jag hem, landa lite, äta, sen ta bussen till gymmet igen runt 1700, för att sedan gå på spinning pass 1800, sen därefter har jag lovat maria att hänga med på . . zumban, tror jag det var. så det blir mer eller mindre tre pass imorgon :)

nu är x här, så ska bita och slå honom lite. thihihihihihih.

tips.

dom som känner mig  vet  att det finns en sak som  är det viktigt för mig
väldigt viktig! - hyn!  och jag  har tipsat  många, och hjälpt till hur  folk
ska gå till väga med sina hudproblem (akne/finnar) jag är ingen läkare
vilket  man oftast  måste besöka  när man lider  utav akne. men däremot
så vet jag  mycket om  hyn, och  vad som kan vara bra! tänkte  tipsa om
en  ansiktstvätt/scrub  och  en  ansiktsmask,  som  enlig  mig  är  toppen!



one smooth operator, pore clearing, face scrub - ganska  stora
korn,  men  ändå  en  väldigt  mild  tvättkräm.  luktar  super gott och
efter  anvädning  känns hyn len, mjuk och fresh. scruba försiktigt i ca
1min på nytvättad hy (varmt vatten!) handdukstorka och  ta sedan
på . .

pores be pure, skin-clarifying, mud mask - som är en  underbar
ansiktmask,  man  känner hur den arbetar då det kan  svida lite nett i
hyn i någon  min. den  lukta r gott, skön mot hyn.  efter anvädning är
hyn som ny. fresh, clean och strålande.

du hittar båda på kicks för 99;-/st

onsdag.

idag blev det frukost tillsammans med mamma runt 0900. var klarvaken vid den tiden, så hey, why not? kollar just nu på tv och ska snart kolla igenom mitt nya pass. sen skulle jag ha städat, men orkar jag? neh. tror inte det! sen blir det bussen mot gymmet, runt 1606, ska gå på att köra lite strka sen efter det så ska jag hålla i spinning pass, 1730! ska bli skönt. sen mot kvällen kommer x hit. blir kanske, film? well, i guess so. blir ju ganska sent!

till helgen blir det fia, väla, malmö och en suprise till en viss person. kan dock inte skriva det här för vem vet, personen kanske råkar läsa det då (?) thih.


tasty.


kom igång.

sommaren är bara ett stenkast bort. den väntar på  dig precis runt hörnan!
kom igång med träningen inför stranden 2011. vi ses på actic i helsingborg!


nyss . .

nyss landat i sängen efter jobb/spinning, och lite mat. kollar på fam. guy! hur kan man inte gilla det? hoho. ikväll blir det sängen, och big brother . . ja, ni hörde rätt! hihi. orkar jag efter så ska jag se en film, hade täntk mig den nya narnia. men det orkar jag säkerligen inte!

imorgon ska jag checka med mina nya låtar som jag ska ha till ett nytt pass. innan idag tyckte jag det var perfekt, men nu ikväll så är jag osäker. så måste gå igenom det några gånger till, plus att det kan dyka upp nya låtar innan nästa vecka. så ja . . efter det ska jag röja här upp. ser ut som en svinstia! sen runt 1630 blir det bussen till gymmet. skall hålla i pass 1730! efter det ska jag köra lite syrka, sen hem och ta en lång dusch, och sen kommer x hit lite senare på kvällen.




don't stop the music.

vaknade 1130 idag, inte ok! max 1000, men tydligen icke idag, no! sitter just nu och letar musik, vill göra ett nytt pass till min spinning. känner nog att det snart är dax. någon som har något förslag, helst ny musik? dock har jag hittat en massa. saknar nog mer eller mindre bara tre låtar. så det är ju ganska lugnt, (: idag ska jag sitta och hålla på med det. se hur jag kan cykla till varje låt osv, sen så är det jobb/spinning ikväll som gäller. vet inte om jag ska sola, eller köra lite styrka innan? jag röstar på styrka idag, var alldeles för längesedan nu! när jag sen landar hemma så är klockan runt 2000. då blir det mat, och en dusch! vid 2200 så blir det . . big brother. haha! mjo, det är sant. jag ser på sånt trams! jajajajajaja.

wella . .

nyss landat i sängen efter jobb/spinning. hur skönt som helst med träning, och även att ha landat i sängen! ikväll blir det sängen, datan och tv. vet inte om jag ska se film, eller om jag ska se big brother? nerd mandi. hoho! vi får väl se helt enkelt.

när jag kom hem nu ikväll så hade mamma köpt ett balsam och ett schampo till mig, då jag bara använder bed head - tigi, så är jag skeptisk. men varför inte testa, det är det som går på reklam nu, ni vet? jajajajaja . . ska testa, och se! behöver verkligen något e x t r e m t bra för mitt röda hår. tips?


klick.

hem klickad!

ear cuff - 139;-

i spit on your grave.

sjukt hemsk film. men riktigt bra!
rekommenderar starkt, men : känsliga tittare varnas!

bad.

bad uppdate, i know! men hela helgen har det varit full rulle, har verkligen inte hunnit överhuvudtaget. förlåter ni mig? ja, klart ni gör :)

fredags : skulle tränat med emma. men blev inte av! åkte till väla med mami fort för att hämta pengar till mig. senare på kvällen, eunt 2130 kom fia och vi drog till maxi och köpte lite gott. hem till mig, kollade film, och snackade en massa. runt 0200 åkte hon hem och jag dog i sängen.

lördags : steg upp runt 1000, duschade, åt och gjorde ve mig. runt 1330 kom x hit och vi åkte vidare till malmö. blev entré och hansa. gick runt kollade, små handlade, åt och så. hur trevligt som helst! mot kvällen tog vi oss ner till stan, och vidare till cardinal för god mat och dricka! som tack för klockan så bjöd jag x denna gången! älskar cardinal, och deras mat. utsökt!

söndags : vaknade runt 1030, funderade över väla (?) men blev malmö igen med x. vi slog nog rekord. först var det malmö, hansa, sen åkte vi vidare till nova lund och gick där ett tag, sen vidare till familia och sen avslutade vi med väla. haha? hur sjukt är inte det. och endå så köpte vi inget. eller jo, vi fikade, och så köpte jag två saker på väla. inget mer! men spelar ingen roll. hur mys och trevligt som helst, och jag tycker bättre om att komma ut att göra saker än att ligga hemma och ruttna i sängen, så blev perfekt! mot kvällen blev vi hungri så runt 1900 åkte vi ner i stan och köpte subway, hur gott? sjukt gott.

idag : vaknade runt 1030, steg upp och åt frukost med mami. och nu har jag landat i sängen. idag blir det säng läge fram till 1700 typ. sen bussen mot gymmet runt 1813. ska ha pass 1900. ska bli dunder skönt! 

mina köp :


ansikts scrub, och ansiktsmask.
100;-/st



magtröja for tha' summer!
149;-



fettförbrännande tabletter + slim brustabletter.
249;- & 90;-

+ läppstiftet från face stockholm, som försvann ):
215;-

ledsen . .



oh, så depp! var  i malmö i lördags och köpte ett  läppstift, från face stockholm - sofia
hade det  med  mig  hem,  tog med  det  till cardinal. dagen efter - borta! det var perfekt
och det kostade 215;- och  nu är  det borta. malmö i  helgen och  köpa ett nytt? mm, jag
tror det. måste ha det så . .


fia tonight.

inväntar fia. väntar, väntar, väntar . .

sommar sug.

snacka om att jag längtar efter sommaren, men tror dock inte att jag är ensam om den saken, ellooor? mh. menar väl det. jag har r e d a n tre stycken bokade saker (100%, och betalde)

x. siesta (festival) 2 - 3 juni.
x. england  19  juni -  3  juli.
x. kreta  21  aug -  18  sept.







sweet money.

fick 2538;- för ett armband och ett par
öronhänge.  jag  är  nöjd! lite  shopping
kanske? . .


freaky friday!

. . och så var det fredag igen. time flies! igår tränade jag, tillsammans med emma och jessica. vi valde spinning och sen lite styrka (snackade) ;) därefter blev jag upphämtad utav mamma, skönt att slippa bussen! senare kom x hit, och det blev att se alice in wonderland. hur bra är inte den liksom? hoho. asbra!

just nu sitter jag här, i min säng! vet inte om jag skall träna idag tillsammans med emma. vi skulle spinna, men tyvärr var det över bokat . . så vet inte hur det blir med den saken? runt halv sju ska jag ta bussen upp till mammas jobb, för att därefter åka en snabb runda till väla och hämta mina pengar. sålde guldsmycken förra veckan och idag är den dagen som jag ska hämta mina pengar för det! därefter kommer fia hit, blir filmkväll och ikväll skall jag unna mig något gott. lite godis kanske, eller glass? värt att fundera över. hoho!


tierd.

idag är jag trött i huet. hoho! steg upp 0930 och hoppade in i en varm dusch direkt. ut kom jag, fresh och fin. sen landade jag i soffan, sökte ett jobb och kollade lite tv. därefter åkte jag och mamma och köpte busskort till mig, sen vidare till maxi för att handla och så. efter det åkte vi hem och åt! sen, tro det eller inte, så gick jag på att städa här uppe hos mig. har nu nybäddadsäng, hängt upp mina kläder, fixat toan, och nu fattas bara att jag skall dammsuga och tvätta golvet, vilket jag skall göra . . snart! ikväll tänkte jag att jag skulle träna, men idag kände jag att städningen gick före! men imorgon, och på fredag blir det träning tillsammans med emma. (: så det får duga. blir ett pass mindre än vad det borde vara för mig, men men!

just nu sitter jag i sängen. blev sinnes trött efter lite städning. ska snart ta tag i resten! efter det så ska jag smörja in hela mina kropp med coco body butter, på med mys kläder och lägga mig i min ny bäddade säng med lite nötter och ett stort glas med iskallt vatten. perfa! ikväll dyker nog x upp. och då ska det fan-i-mig spelas! haha.

förresten, är det konstigt att jag är trött eller? jag och min bror spelade super mario 3 fram till 0100. sjukt! vi spelade alltid det förr med våra kusiner, så att spela det igen tar en tillbaka till förr. samt att det är svin skoj! vi kom sååå långt, men när klockan blev 0100 orkade inte vi mer. och det gick inte att spara spelet. buhu! ):


mina två hjärtan.









molly och figgo.

tips.

igår färgade  jag mitt hår, vilket sliter på håret tot. men efter att
jag  hade  tvättat  ur färgen,  så tog  jag inpackning  i hela håret
(loréal, absolut rapair)  samt  att jag  tog olive olja i topparna, +
på  dom  ställena  som jag kände var skadade och torra. (ta inte
för mycket olive olja, kan vara ett helvete att få bort det sen, så
ta bara lite i topparna) efter det virade jag en handduk om håret
sen sov jag med det. och idag duschade jag ur det, och tvättade
igenom  det  med schampo  och balsam, sen  när det torkade så
var det helt underbart mjukt och glansigt"





mitt hår från sidan. glansigt och lent!

två nya.

jag brukar vara  skeptisk  till nagelack  som  säljs till  budget
pris.  av den  anledning till kvalitén!  men idag på när jag var
på maxi med mamma, såg jag dessa! 25 kr/st. så jag tänkte
"varför inte?" och dessutom så ä l s k a r jag  glitter! så jag
köpte ett vitt glittrigt, och ett rosa glittrigt. och valde att testa
det  vita idag,  och jag blev super nöjd! lätt att  måla, perfekt
resultat  direkt,  +   att  det  torkade  på noll tid. och som det
känns nu så sitter det super bra!


rött.

kom nyss hem från jobb/spinningen. nästan full sal idag, bara ett fåtal cyklar som var lediga. riktigt härligt att se! :) just nu sitter jag med hårfärg i håret. rött, såklart! ska snart skölja ur det sen ska jag ta inpackning + olivolja i topparna, och sen skall jag sova med det inatt. hoppas på ett mjukt och glansigt hår imorgon. hoho!


. .

it's okey, it's alright, i don't
give a shit anyway!

sköt ditt hår.

x. sov  med  fläta, på  så sätt slipper du
tovor, + att topparna bryts inte  av som
dom kan göra när du  sover  med håret
nedsläppt!

x. använd inte för mycket schampo, det
sliter på håret!

x. använd inte balsam i hårbottnen! det
gör att håret blir  fettigt fortare! använd
balsamet  nere i  topparna,  det är dom
som behöver det!

x. gör inpackning 2-3ggr i  veckan. men
samma där, inte i  hårbottnen.  utan ute
i topparna!

x. borsta inte  håret när det är blött! det 
är som  känsligast  då.  borsta det hellre
innan du tvättar det!

x. tvätta din borste med  jämna mellan-
rum,  på  så  sätt  tvättar  du  bort  alla
gamla bakterier och fett.  på så sätt blir
håret inte lika fort fettigt.

x. färga / slinga  ditt  hår  så  sällan  du
bara  kan! det sliter  något  fruktansvärt
mycket på håret.

x. tvätta inte  håret för  ofta. försök  att 
sträcka  dig  till 2-3  ggr  i  veckan,  hur 
svårt det än  är!  det sliter  på  håret att
tvätta  det, tyvärr! håret  mår även bra
utav sitt egna fett!

x. håret växer 1cm i  månaden.  toppar
du då det för ofta så  blir inte håret mkt
längre. (för er som vill ha långt hår)

x. plattång/hårfön sliter på  håret, så är 
det bara! låt  hellre håret självtorka och
försök  låta håret  vara som det är utan
plattång.

x. att  äta nyttigt  är  inte  bara  bra för 
kroppen.  det  är  även bra för ditt hår!

tips.


letar ni efter en bra inpackning? pröva då:
loreal absolut repair! den  är sjukt  bra!

den doftar gott, den känns skön mot håret
och efter  anvädning är håret  glansigt och
friskt!

tisdag.

idag slängdes man upp ur sängen med mammas röst: amanda, ska du till maxi och köpa hårfärg får det bli nu! mormor ringde och jerry behöver bilen tidagre än vad vi bestämt! så det var bara att åka helt yrvaken ner till maxi och köpa hårfärg. efter det kände jag att klockan var bara barnet, alltså 1000, och vad skulle jag göra hela dagen? så jag åkte med mamma till klippan som skulle lämna bilen så jerry kunde fixa något, sen gick vi till mormor där ulle var, min kusin, så fikade vi, och bara snackade. trevligt! händer alldeles för sällan, tyvärr . . ulle hade råkat ut för en rutten chef på sin praktik, så blev en hel del snack om det. synd och skam att det finns sånt folk! ): anyway, kom nyss hem därifrån, så hinner icke färga håret innan jobbet/spinningen. men skall göra det efter istället! ville egentligen inte färga det för det sliter så, men min utväxt är olidlig, så måste göra det! "nöden har ingen lag" typ? så ska snart äta lite, sen slänga på mig mina träningskläder sen är det bussen mot gymmet som gäller. kommer ni på spinningen ikväll? hoppas det (:

donna karan new york.

klockan: 








mums.

nu : senare
ceasarsallad, tv och sen iväg till gymmet.


trots priset!

jag är inte rik, och leker inte det iheller.
men odd molly's kläder är kärlek trots priset!













. . ren kärllek för mig! 

ny vecka.

ny vecka - igen! som jag sagt innan, tiden går foort! idag ska jag hålla i pass som vanligt :) 55goa. kommer ni eller? hoppas det. blir kanske lite träning innan tillsammans med emma. vi har inte kommit fram till något (?) dock så ska jag sola, och det verkade hon ganska sugen på. så solning blir det garanterat! idag är det alla hjärtans dag. men för mig blir det en helt vanlig dag. när jag kommer hem från gymmet så är klockan strax efter 2030. då ska jag duscha, äta och varva ner. så med andra ord : helt vanlig dag. :)


alla hjärtans dag.



en helg i mars.

18 - 20 mars åker jag till kalmar.
det var fan på tiden! :)




<3

alla ♥-ns dag imorgon, en måndag? what evah' alla ♥-ns dag är nog litet överskattat trots allt, eller? för mig blir det en helt vanlig dag. jobb/spinning. + sola! och det är alldeles utmäkt för mig :) i veckan ska jag träna så mycket jag bara orkar. mån, tis, ons, tors och fre. hela veckan lång, samt att jag ska sola 2ggr iallafall. spökvit nu - ordagrant! hoh. sen ska nog jag och mina spela badminton igen. sen vet jag inte om jag och fia skulle ses till helgen, eller om det var nästa helg, eller hur var det nu? hoho. mycket i skallen att hålla reda på.

sitter just nu och pratar om livet med sofi. saknar henne! hon bor i london, tror vissa av er redan vet det? har nämnt det innan. känns jobbigt då hon är en av dom bästa i mitt liv. usch! vill att hon skall komma hem nu snart och hälsa på. ska göra allt i min makt för att försöka att åka och hälsa på henne! ♥ 




badminton!

söndag, igen! tiden går fort. men så är det. idag har jag och mina varit på olympia hallen och spelat badminton! haha. det var fan riktigt skoj ska jag tala om för er! det ska vi göra om lite då och då har vi bestämt! roligt, och bra träning. tummen upp! vi fulade oss en del, men fick till en hel del goa spel efter ett tag. haha! bättre lycka nästa gång eller? anyway, det var skoj. billigt också 90 spänn för en bana. med andra ord 45;- var. dock fick mina laxxa 30;- för att låna ett rack, men äh. ingen förmögenhet direkt. thi! :)


livs misstag.

man säger ju alltid: ångra aldrig något!
men jag ångrar en sak - att du fått ta del utav mitt liv.
du var mitt livs misstag, verkligen.

DKNY.

DKNY klocka!



tack x. jag älskar den tot. över
mycket! 

från guld - till pengar!

nu ska jag snart till väla och sälja lite guld som bara ligger här hemma och skräpar! får nog iallafall 2900-3000;- för det. dock ska fia ha 1000;- för en underbar natt som vi spenderade tillsammans. så mys! haha, skooooooja! som ni gick på det, *FniIzZz* hon ska ha det för hon har betalat min siesta biljett för mig. :) anyway, efter vi gort det så ska det såklart kollas affärer! vädret idag mina vänner, vädret! ♥ sen så ska jag och x ut och äta tonight. 



chokladmousse.

chokladmousse med 70% choklad.
gi-efterätt. tack papi!

grädde, ägg och mörk choklad! bus
enkelt. 

well . .

well baby, i couldn't care less.
you're done!



solen, var är du?

idag är vädret så derprimerande alltså, right? skulle egentligen vila från träningen idag, men varför det liksom? så idag händer så mycjet som: . .

x. handla med mami.
x. gymmet/spinning
1730!
x. spel/filmkväll tsm
med mina!



sugen . .

sachajuan over night hair repair
går loss på 520:-



eleven.se 


dom . .

dom finns fortfarande i
mina tankar:








shitty' weather!

har blivit helt off på bloggen känns det som (?) men pga det trista vädret så har jag inte haft någon spec. lust! sanna h på actic åker till thailand och jag är inte ett dugg avundsjuk . . mm, visst! hade gärna hängt med! kolla seriöst ut? dödligt trist. nog om det! har tränat dagligen. pass mån - tis, sanna h's pass igår och idag ska jag hålla i pass 1900. fick hoppa in :) imorgon blir det spelkväll/filmkväll tillsammans med mina, på lördag ska jag till väla och sälja lite värdelöst guld som jag inte har någon alls nytta utav, och sen på söndag ska jag och mina lira badminton på idrottenshus. haha! så kul det ska bli :)

ville bara påpeka att gi-metoden för mig går svin bra. rekommenderar för er som vill gå ner mycket eller bara lite i vikt. tummen upp! mina två gotte-helger har jag redan förbrukat, så dom två närmsta helgerna får jag inte äta något gott alls. buhu! mitt egna fel, dock! för er som inte fattar vad jag snackar om så har jag två helger varje månad där jag får välja en dag som jag får äta något gott på, sen dom två andra helgerna får jag inte äta något gott på. sen kan jag själv välja vilka två helger som jag får äta gott på. man måste unna sig något litet och gott, då och då! men bara då och då! hoho.

sitter just nu och kollar simpsons, och ska snart äta lite frukt. runt 1815 ska jag ta bussen till gymmet för att hålla i ett 55min spinningpass, 1900! som jag sagt innan - jag älskar spinning och träning! ni som funderar på att börja träna, välj actic helsingborg. vi har den bästa personalen och fina lokaler. ses där, hoppas jag! :)


stars all over . .

oh, mina kära läsare. måste visa er en  bild som x lyckades få på min stjärnhimmel:
det är ju tio ggr finare i verkligheten! dock tycker jag bilden blev hyffsad då det inte 
var det lättaste att fåna det på bild!


den bästa metoden.

Grönt ljus – ät så mycket du vill av dessa livsmedel:
Fågel, fisk, skaldjur, kött, ägg, olivolja, rapsolja, valnötsolja, solrosolja, linfröolja, aioli, majonnäs, oliver, avokado, nötter, frön, lagrade ostar (30 %), Philadelphiaost, Mozzarellaost, Halloumi, Fetaost, dessertostar, grädde, crème fraiche, alla salladssorter, paprika, selleri, gurka, fänkål, groddar, rädisa, sparris, broccoli, blomkål, sockerärtor, aubergine, squash, spenat, haricots verts, brysselkål, tomat, vitkål
Gult ljus – ät ibland, men inte alltför ofta:
Frukt, torkad frukt, linser, bönor, quinoa, dinkel, mörk choklad (70 % kakaohalt), bulgur, råris, morötter (helst råa), helkornsbröd, fiberhavregryn, fullkornspasta
Rött ljus – dessa livsmedel bör du undvika:
Potatis, vitt ris, pasta, couscous, bröd, hamburgare, pizza, vetemjöl, godis, kakor, bullar, chips, saft, läsk, fruktyoghurt, frukostflingor
För att snabbt och enkelt gå ner i vikt bör man vara noggrann att hålla sig till listan. Förutom att välja bort de dåliga kolhydraterna så ska man tänka på att man ska äta regelbundet, man ska inte låta det gå längre än fyra timmar. Om man vill gå ner i vikt extra snabbt så kan man komplettera kostprogrammet med motion.
Enligt mig är gi-metoden verkligen bäst. Du får äta god mat, och ofta. Du går ner fort med gi-metoden + motion. Våga testa. Du kommer inte ångra dig!

GI-metoden är ett bra sätt att minska sin vikt. Men det är ingen traditionell bantningsmetod, utan det är en livsstil, en livsstil som är tänkt att fungera för resten av ditt liv, inte för en kortare period. GI-metoden bygger på sunt förnuft. Man ska äta långsamma kolhydrater, magert protein, nyttiga fetter samt mycket frukt och grönt. Man ska också tänka på att äta regelbundet och gärna motionera för att få bäst effekt.
Fördelar med GI metoden

Fördelarna med GI-metoden är många: Man får en jämnare blodsockerkurva, man blir piggare, friskare, metoden är bra för hjärtat, sötsuget minskar, man går snabbt och lätt ner i vikt, man får mer energi, risken för övervikt och riskerna för diabetes, hjärt- och kärlsjukdomar minskar.

Grönt ljus – ät så mycket du vill av dessa livsmedel:
Fågel, fisk, skaldjur, kött, ägg, olivolja, rapsolja, valnötsolja, solrosolja, linfröolja, aioli, majonnäs, oliver, avokado, nötter, frön, lagrade ostar (30 %), Philadelphiaost, Mozzarellaost, Halloumi, Fetaost, dessertostar, grädde, crème fraiche, alla salladssorter, paprika, selleri, gurka, fänkål, groddar, rädisa, sparris, broccoli, blomkål, sockerärtor, aubergine, squash, spenat, haricots verts, brysselkål, tomat, vitkål

Gult ljus – ät ibland, men inte alltför ofta:
Frukt, torkad frukt, linser, bönor, quinoa, dinkel, mörk choklad (70 % kakaohalt), bulgur, råris, morötter (helst råa), helkornsbröd, fiberhavregryn, fullkornspasta

Rött ljus – dessa livsmedel bör du undvika:
Potatis, vitt ris, pasta, couscous, bröd, hamburgare, pizza, vetemjöl, godis, kakor, bullar, chips, saft, läsk, fruktyoghurt, frukostflingor

För att snabbt och enkelt gå ner i vikt bör man vara noggrann att hålla sig till listan. Förutom att välja bort de dåliga kolhydraterna så ska man tänka på att man ska äta regelbundet, man ska inte låta det gå längre än fyra timmar. Om man vill gå ner i vikt extra snabbt så kan man komplettera kostprogrammet med motion.

Enligt GI-metoden kan livsmedlen delas in i tre olika nivåer: lågt GI (GI-värde under 70), medel (GI mellan 70-90) samt högt GI (GI-värde över 90). Det är bra att äta mat som har så lågt GI-värde som möjligt. Här kommer listor på livsmedel du får äta mycket av, livsmedel du kan äta ibland samt mat som du helt bör undvika. Hitta gi-tabellen på http://www.gi-metoder.se/gi-tabell/

Vill du läsa mer om gi-metoden? besök http://www.gi-metoder.se/

i get to kiss you baby just because i can . .

brrh, kom nästintill nyss hem. har hållt i pass, så skönt! mör och go i kroppen. när jag kom hem så hade mamma gjort gi-gryta till mig. some good shiet i tell yah' efter det blev det duschen och nu har jag landat i sängen. family guy på tvn, datan på magen och mys-trött! inatt ska jag sova under min stjärnhimmel. oh, nästan så jag längtar tills ögonen inte vill mer! imorgon om det inte blåser så ska jag ut och gå, och sen ska jag till gymmet. ska gå på 1730 passet! sen på torsdag skall jag hoppa in på 1900 passet. kanon! fyra pass i veckan blir det nu framöver. fem om jag hinner och kan :) sen på fredag blir det film/spel kväll med lill mina. och sen ska vi lira badminton på ih (idrottenshus) på söndag! hur kul? haha, svin skoj ju!


blåser . .

behöver jag ens säga: som det blåser!? haha. jag tror alla har märkt det. dock skiner solen lite lätt idag, så det är väl iallafall ett litet plus. thih! just nu sitter jag här, ska snart göra lite skinkrullar - hungri! efter det ska jag se batman som jag laddat ner. batman returns! yes, jag älskar såna filmer. batman, x-men, wolverine, spider man etc etc. big love! haha, vilken liten nörd jag är alltså. erkänner! hoho. efter det så blir det att slänga på sig träningkläderna, äta lite sallad och kyckling sen bär det av till jobb/spinningen. idag ska jag nog ta bussen lite tidigare. ska köra lite styrka innan mitt pass idag, hade jag tänkt :) efter pass blir det raka vägen hem. äta, duscha och film/tv! yes.

i wish upon a star . .

äntligen har jag fått en stjärnhimmel i hela mitt tak! oh, jesus så fint det är. tyvärr, så går det inte att fotta då det är gjort med självlysande färg. tack x! det blev helt underbart bra. jag älskar magiska saker, och en stjärnhimmel har alltid varit på min vill-ha-lista! önska verkligen att jag kunde visa er hur det blev, men enda sättet är om ni kommer hit och kolla. haha! så tyvärr, ni får tänka er hur det ser ut istället. super nöjd! färgen kommer från ebay och kostade 100kr för två burkar. en ljusblå och en lite grön/gul. tack igen x! sover som ett litet barn nu med sänghimmel, ljusslinga ovanför min säng och stjärnhimmel. älskar det! ♥


rolling stones - dressmann.

dressmann har börjat med en rolling stones collection. såklart var
jag på plats och  inhandlade 3st t-shirts! och ja,  jag är medveten
om att dressmann är en klädaffär för män/killar. haha!







dock  fanns  där mest  stora  strl kvar. men den  vita,  samt den gråa
med stones  ansikten, fick jag tag i  strl s. den sist  fick bli strl m. den
var väldig stor. men snyggt med over size t-shirt. spec till sommaren.
med brun kropp!

call me . .

kalla mig gammalmodig med du är tot. korkad!

söndag.

jaha, då var det söndag igen?! shiet. tiden bara flyger iväg. helt sinnes! igår började dagen med väla/ikea. fick inte med mig något hem. inte en endast sak ): efter det blev det hem, datan lite sen dök mina upp vid 1900. tog bilen ner till maxi, och tillbaka hit. vi gick såklart direkt på att spela wii. mina var sjukt sugen! haha. alltid när vi var små så spelade vi as mycket. spec super mario bros, och donkey kong. vi var mästare på det! så vi spelade lite mario, och wii sports. super kul! efter det blev det film, skräckfilm, såklart! rädda var vi också, som vanligt. haha. när hon sen skulle hem vågade hon inte gå till bilen själv, så jag följde henne, men när vi sen kom till bilen så vågade jag inte gå tillbaka så hon fick köra mig in till dörren. haha! på den lilla biten in till dörren så skrämde vi upp varandra som fan. (det gör vi alltid) mina sa : tänk om där sitter en vit tant i ditt kök när du går in?! jag sa : tänk när du kollar i backspegeln, så sitter där någon i ditt baksäte?! mina sa : tänk om där hade varit någon i slutet av den vägen och bara sprungit emot oss! jag sa : vad hade du gjort om du hade sett en man i en rock bakom bilen ?! vi sa : tänk om någon bara hade kommit springande emot bilen nu?! . . haha, vi är helt väck i huet tillsammans. men roligt har vi! alltid när vi var små sa vi att vi såg ufon, och spöken. och hittade på en massa och skrämde upp oss själva och andra. haha! awe.

lördag.

lördags kväll i bilder:









tack för kvällen mina. ♥

tasty.


you . .

they say  i'm better off  now
than i ever was with you . .

and guess  what, they  were
right!



..

nyss tränat, duschat, ätit och nu har jag
skallebank. varför?

tips!

okej, nu ska jag dela med mig utav ett gott, nyttigt
gi-mellanmål/frukost!

du behöver:
x. 2st skinkbitar
(går även bra med salladsblad)
x. keso/naturell
x. en mogen avakado
x. citronpeppar
x. jodnötter.



1. lägg upp skinkan så det blir som en stor!
2. lägg på så mycket keso som önskas på skinkan!
3. gröp ur avakadon i lagom bitar.
4. lägg på så mycket avakado som önskas på keson.
5. ta lite lätt med citronpeppar över avakadon.
6. ta en liten näve nötter/jordbötter!
7. stö över nötterna över avakadon/keson.
8. vik båda sidorna utav skinkan in mot mitten
9. klar! ät med gott samvete.

gott och väldigt mättande!

rubrik.

sitter i sängen och bara myser framför vänner. ska snart ner och äta lite skinka och keso! tot. gott och nyttigt. blev ändrade planer idag. mina och jag skulle ut och gå sen skulle jag ta bussen från henne till gymmet. men tyvärr blev det att mina fick jobba över idag. så blev inget med att gå ut och gå ): dock ska jag träna på gymmet ändå. blir spinning 1800 och sen styrka efter. sen åker jag med mami hem runt 1920! blir med andra ord ett snabbt styrke pass. men det är bra endå! hoho. sen blir det hem och äta, sen kommer x hit lite senare, runt 2030. 


soft lips . .

i heard you good with
them soft lips!


sockervadd.

nyss duschat. hela jag luktar sockervadd och är len som en baby! har tränat, så känner mig mör och go i hela kroppen. sitter just nu och inväntar x. är helt död och känner att ögonen inte kommer hänga med lika länge som jag själv vill. men men!

imorgon hade jag och mina planerat att ses, och gå ut och gå, men tyvärr blir hon tvungen att jobba över. ): dock ska vi ha filmkväll på lördag, och sen ska vi ut och gå nästa vecka ist. så det blir ju hur bra som helst. :) ska vilket fall som helst träna imorgon, så jag klarar mig med ett pass mindre imorgon. thi.

förresten, jag har gått ner lite i vikt. hur bra? asbra. jag går bara neråt nu med god kost och träning. denna gången kan inget hindra mig! jag och fia peppar varandra och det ger en mer eller mindre power! kalas bra enligt mig. plus att min mamma peppar mig och gör gi-mat till mig varje dag. så nu varierar jag med gi-mat, och barnmat. jag är mätt och go hela tiden. helt underbart! tycka vad man vill - men gi-metoden är bäst för viktnedgång!


. .

du  måste  vara tot. väck  alltså.

se till att få ner båda fötterna på
jorden och lämna din lilla fantasi
värld va!



sommar sug.

i sommar ska jag skämma bort min, nya sommar body!



chocolate sun coconut milk body wash. 395;-




chantal thomass osez-moi! bath & shower gel. 375;-




jaqua beauty buttercream frosting forever pink
buttercream body wash. 180;-




juicy couture viva la juicy shower gel. 410;-




aquolina glitter body water. 92;-




nougat london luxury body butter, tuberose & jasmine
nougat london luxury body butter, tuberose & jasmine. 345;-




badger every day body moisturizer, creamy cocoa. 265;-




lucy b frangipani bronzing shimmer oil. 499;-

. . detta är bara ett fåtal saker som jag är sugen på!
allt kommer från eleven.se

sexy biatch!

same shiet today, vädret - grått och tråkigt. mh! har inte gjort något vettigt alls idag. sovit, gått upp, ätit frukost, satt mig vid tvn, och nu sitter jag i sängen. wiho! ska ta bussen runt 1640 till gymmet. skall träna 1730 - ska på spinningpass. kommer kännas konstigt att gå på någon annans pass. hoppas jag inte av ren vana tar med mig min cd och sätter mig där framme. haha, pinsamt! a-ja, så dum kan man väl inte vara? eller? . . efter det blir det raka vägen hem, i med lite soppa i magen, hoppa in i duschen och invänta x. vad tror ni att jag ska tvinga honom att göra när han kommer? precis! spela wii. haha! big nerd mandi.

imorgon blir det att träffa mina. vi ska ut och gå/cykla. hoppas på bättre väder. men det ska bli super skönt! efter det ska jag träna, spinning. blir med andra ord en massa träning denna vecka - toppen! blir lika mycket nästa vecka, då jag har för mig att mina sa att hon slutar ganska tidigt varje dag (?) då blir det spinning fyra ggr + ut och gå/cykla, kanske . . tre ggr. brrh, skönt till max!

till sommaren/slutet av maj, så kommer ni inte att känna igen mig. jag lovar! eller ni kommer inte känna igen min kropp. hih, så buuuusi!


man kan . .


man kan inte ogilla family guy. det går bara inte!

dear john . .

nyss kommit hem från jobb/spinningen. brrh, jag älskar att spinna. ♥ imorgon och på torsdag ska jag icke hålla i pass, utan jag ska gå på pass. det är skoj det också. känner att jag behöver minst fyra pass i veckan. mina två pass, och två andra - perfa! åt nyss mammas gi soppa/kyckling. super god! så ska äta den nu sålänge den räcker. snacka om att jag kommer vara trött på den sen? haha. men skall variera mellan soppa, omelett, sallader och så. så det blir hur fint som helst! ska snart hoppa in i duschen, sen ska jag spela lite wii. haha! nerd mandi. hoho. efter det ska jag kolla på en film, dear john, som jag nyss ladade ner. hört gott om den så kände att jag var tvungen att se den! :)


heartbeats.

Tell me am I mistaken
Cause I don't have another heart for breakin'
Please don't let me go
I just wanna stay
Can't you feel my heartbeats
Giving me away
I just want to know
If you too feel afraid
I can feel your heartbeats
Giving you away
Giving us away
I can't understand
How it's making sense
That we put up such defense
When all you need to know
No matter what you do
I'm just as scared as you
tell  me am i mistaken, cause
i don't have another heart for
breakin'  please don't  let  me
go,  i  just  wanna  stay. can't
you feel my heartbeats giving
me away . .

i just want to know, if you too
feel  afraid.  i  can  feel  your
heartbeats  giving  you  away
giving us away . .

i  can't  understand  how  it is
making  sense that we put up
such  defense,  when  all you
need to know no matter what
you  do i'm just as scared  as
you . .


<3



en av mina godingar, figgo 

sebastian wijk.

en av min brors bästa vänner är grym på att sjunga. han
har nyss  släppt en  egen  cd. jag  bjuder  på en av  hans
låtar! lyssna och njut.

http://www.youtube.com/watch?v=Ev-vokl1Hqw



tot. grått . .

idag är det tot. grått ute. herregud! värre väder får man nog leta efter alltså. förstår att folk tar och reser iväg nu. hade inte haft något emot att ta några veckor i thailand eller något. ni som gillar detta vädret - räck upp en hand, nu! . . ingen? nej, jag tänkte det också! idag har jag och mamma varit iväg och handlat. maxi, gina topan och ähléns blev det idag. köpte massa gi-mat till mig. och just nu gör mamma gi kyckling soppa till mig. perfa! runt 1730 ska jag ta bussen till gymmet. ska ha pass 1830 idag, 45 goa blir det idag. ska bli super skönt! dock hatar jag att jag skall behöva sätta min fot ute igen i detta vädret. buhu! men men. 


smyckes träd.

finally!  köpte ett  "smyckes träd" idag på  åhléns.
har mina smycken lite överallt och har länge velat
ha  ett  träd  eller  en  hand.  gick  loss  på  229;-


RSS 2.0