mina svar till er.

Sandra: Vill först säga att du är så himla duktig! Läser din blogg hela tiden och har följt delar av din resa med vikten. Go girl! Jag skulle vilja veta hur du har ändrat din kost? Vad ska man äta och vad bör man undvika?

Svar:
Tusen, och åter tusen tack. Det värmer! :) Man måste tänka på att man får offra rätt mycket, är du beredd på det först och främst? Min lycka, är kanske inte din lycka (förstå mig rätt!) Jag har valt att plocka bort godis, kakor, snabb-mat, allt sånt. Och då menar jag verkligen allt. I början var det sjukt svårt, i dagsläge har jag "lärt" mig att leva utan det, och vet du vad? Jag mår bättre än nånsin. Men detta vad var jag behövde göra för att nå min dröm.. Man måste röra om i grytan helt och hållet, och verkligen ändra sina matvanor - föralltid. Hoppas du känner att du fick svar på det du ville veta? Skriv igen annans. (:

Jennie: Är så sjukt avundsjuk på att du lyckats! Är även sjukt glad för din skull!! Jag försöker själv vara lika duktig. Har gått ner sammanlagt 17 kg nu men har 20 kg till att gå ner. Några tips på att göra det snabbare och bättre? (Sluta med godis och sötsaker har jag redan gjort :D) Och än en gång, du är grym!!

Svar: Jag tackar, och jag bugar. Sjukt kul att läsa en sån här kommentar. Det värmer alltid lika mycket (: Jag vet inte vad du gör/går på för diet men det verkar ju funka?! 17 kg down är ju grymt jobbat, och i och med att du tagit dig dit så fortsätt så som du håller på nu. Ge bara inte upp, och tänk på en sak - du måste ändra dina matvanor, föralltid. Har man tendens för att lägga på sig så måste man inse att man inte kan gå tillbaka till sitt gamla liv. Du är också grym, -17kg är starkt jobbat. Fortsätt, och skriv/gå fram till mig på actic om du behöver bli peppad eller dylikt. (:

Vevve: go mandii ! :D fan vad grymt jobbat tjejen :D stolt hehe.. men nu förstår du nog att du Måste dela med dig dina tips till mig haha. träning, kost, annat? vad är det som fått dig att komma såhär långt på vägen? :) pooossssss / Vevve

Svar: Tack, tusen tack snäckan. Mitt tips är som min kollega sa till mig - hitta din egna balans. Man måste på något sätt hitta en balans/kost som man känner att man kan leva med och må bra utav, och en kost som gör att du stannar där du vill vara. Jag menar inte att man aldrig får äta gott eller synda, absolut inte.. men även där måste man hitta en gräns och en balans. Mitt tips är att kolla över dina matvanor och ta en titt på vad som kanske kan ändras/tas bort. Man måste offra sig, och samtidigt tänka: för vems skull gör jag detta? mig själv.. Det som fick mig att komma såhär lång var att jag kände mig stor, rälig och ofräsh. Jag har levt med en tung historia en längre tid, men den börjar suddas bort ju mer jag lyckas. Bestäm dig för att lyckas, och du ska få se (: Det var mer eller mindre som om en blixt slog ner och allt bara föll på plats en dag. Innan har jag gått upp, ner, upp, ner.. Denna gången har jag kommit så långt att jag gått från 79kg till 59kg. Hur långt vill du komma? Enbart du bestämmer det :) Kämpa, okey?

Elin Hansson: Hej! Kom in på din blogg av en slump egentligen, men jag är precis i samma sits som du var i tidigare. Svullen och tråkig ser jag ut. Jag undrar hur du har tränat? Mitt problemområde är rumpan och låren och jag behöver verkligen tips på hur man lyckas :) du får jättegärna mejla mig :) och riktigt starkt jobbat av dig :) kram /Elin

Svar: Kul att du kom in här överhuvudtaget tycker jag. Jag hoppas att mitt svar ska vara det du hade önskat, annars får du bara skriva igen. Jag säger bara: ge inte upp, och bestäm dig! Jag själv har under en längre tid varit s.k jojo-bantare, och komigen, hur hälsosamt är det? Som jag skrev till en annan här på svaren så gör så att du tittar över din kost, kolla vad du kan förändra och vad du kan ta bort. Gymmet tilltalar inte alls alla, därför rek. jag en timmes promenad dagligen (det har hjälpt mig otroligt mycket!) och det är även mitt tips för dina problemråden, tänk bara på att man inte kan punktförbränna fettet på kroppen. Lättare stykepass tre gånger i veckan behövs också, absolut. Prata med en pt på ditt gym, dom hjälper dig att lägga upp ett träningspass efter dina behov och önskemål. Ge inte upp, okey? Och skriv gärna igen om du behöver tips eller bara vill bli peppad. Du vet var du kan hitta mig (:

Anonym:
kan du inte visa ditt matschema? hur äter du ? hur ofta tränar du ? :)

Svar: Jag har inget matschema, men jag kan säga vad jag äter: Grönsaker, i mängder! Bönor, avakodo, oliver, broccoli, blomkål, rotfrukter, osvosv! Jag vet att grönsaker inte tilltalar alla, dock älskar jag det. Samt nötter, naturella, saltade när jag vill ha något lite "godare" Jag vet att det är lätt att tänka "det är väl ingen konst med det hon äter?!" men konsten är att hålla det, och göra det till en livsstil. Jag jobbar som spinning instruktör, så jag träna min spinning en gång i veckan, promenad helst sju gånger i veckan, samt att jag nyligen (idag!) börjat införa mycket lätt styrka. Känner du dig nöjd med svaret? :)

Postat av: elin
precis hittat till din blogg. men shit va grymt jobbat! har också en del att gå ner.. en sak jag alltid undrat är hur det är med huden sen? hänger den? drar den ihop sig? vet att det är olika för alla men hur var det för dig? hur gjorde du för att gå ner i vikt? och hur snabbt gick det för dig :)riktigt tacksam för svar!
2012-04-03 @ 13:30:09
Postat av: Cecilia Eklund
Såååå duktigt gjort, och åh vad fin du är nu!!! Innan också men! :)
Elin: precis hittat till din blogg. men shit va grymt jobbat! har också en del att gå ner.. en sak jag alltid undrat är hur det är med huden sen? hänger den? drar den ihop sig? vet att det är olika för alla men hur var det för dig? hur gjorde du för att gå ner i vikt? och hur snabbt gick det för dig :)riktigt tacksam för svar!

Svar: Det här med huden är jag inte rätt pers. att fråga, "tyvärr".. för jag har ingen hud som hänger alls, mitt har blivit fast, precis så som jag vill ha det, såklart. Och precis som du säger, så är det absolut olika för alla. Se bilderna så ser du att min skinn dragit ihop sig fint, (lät konstigt, men du förstår!) med andra ord, för mig har det blivit bättre än bra, inget skinn som hänger, och det är jag tacksam för. Men samtidigt är det skillnad på en pers. som väger 79kg och går ner 20kg, än en pers. som kanske väger 100kg och går ner för snabbt, då är det större/stor risk att skinnet blir slappt..  Jag gick ner rätt fort, faktiskt. Just för att jag tagit bort alla dåliga vanor i mitt liv, samt lagt till en timmes promenad varje dag. Jag vet att det låter som enkla saker, vilket det är, om du kan bevara det.. hela livet! Lite samma svar där, det jag gjorde var då att ta bort alla dåliga vanor. Jag har lagt mitt gamla liv bakom mig. Vill du veta något mer så bara hör av dig! (:

Cecilia Eklund: Såååå duktigt gjort, och åh vad fin du är nu!!! Innan också men! :)
Lotta: bra jobbat, det syns tydligt. Du är mkt duktig o en riktig snygging!

Svar: Tack bägge två. Det betyder mycket att ni la en sådan kommentar! (:



bjuder på två nya bilder på mig. sista bilden är från idag.
puss! ♥

Kommentarer
Postat av: Pauline

Du är duktig, Amanda!!!! :)

2012-04-04 @ 00:27:32
Postat av: Aa

Vart har du köpt ditt mobilskal? :)

2012-04-04 @ 03:34:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0