peppa dig själv till ditt mål.

på mina spinning pass så brukar jag alltid tagga mina kunder! det är viktigt att man taggar sig själv och även att man har någon som taggar en. jag vet att det kan vara svårt att komma igång inför sommaren, och finns säkert dom som lider av panik nu när sommaren är så nära men det gäller att du:

x. bestäm dig! sätt upp ett mål för dig
vad är en rimlig vikt för mig? men sätt ett
rimligt mål! överdriv inte.

x. välj en kost! som funkar för dig bäst!
gi-metoden, funkar den? lchf-metoden
funkar den? sök på google.se och leta efter
den metoden som funkar bäst för just dig!

x. motion! du får ingen fin kropp genom
att varje dag säga "orkar inte idag, men
imorgon ska jag träna!" gillar inte gym,
kanske du inte gar råd?det är ingen ursäkt!
ut och gå 1h om dagen. kör lite hemmaövningar
situps, armhävningar, rygglyft etc!

x. godis, socker! bort med allt sånt skit.
godis, kakor, läsk, etc, är rena döden för
din kropp. finns ingen del i din kropp som
behöver sånt!

x. men unna dig ibland! men inte för ofta.
1 helg i månaden, 1 dag t. ex!

x. fråga någon som vet! som t. ex en PT
på ditt gym! dom jobbar för att hjälpa dig
att nå ditt mål!

x. ge inte upp! råkar du fuska en dag så se
till att inte ge upp, utan kom tillbaka dagen
efter!

x. peppa dig själv! berätta för dig själv att
du kan klara detta! du kan om du vill, och du
vill!

x. svält dig inte! det är bara onormalt för
din kropp. ät ofta, men lite! frukost, mellanmål
lunch, mellanmål och middag! ät inte efter
6-7 tiden!

sammanfattning: ändra din kost, bestäm dig
kom igång och ge inte upp!


Kommentarer
Postat av: Maria

Himla duktig är du på att tagga en också :)

2011-03-03 @ 15:14:05
URL: http://frankiies.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0